ALLEKIRJOITA KANTELU EUROOPAN IHMISOIKEUSNEUVOSTOLLE

Vieras

/ #58

03.01.2011 15:42

EU mahdollistaa perusturvan heikentämisen hiljalleen. Suomessa on ollut Euroopan unionissa ihan kohtuullisen hyvä ihmisen perusturva ja veikkaan, että tulevaisuudessa kun Eu:ta yhtenäistetään, niin tämä perusturva tulee heikkenemään sitä mukaa jos Suomen perustuslain merkitystä heikennetään ja EU:lle tehdään "eu-kansalaisen perusoikeudet".

Tulevaisuus on halpatyön aikaa ja ihmisiä (siitä huolimatta että työpaikkoja ei ole mitä enemmän ensinnäkin asioita automatisoidaan ja siirretään ulkomaille) lakimuutoksilla työnnetään pakosta ihmisiä harjoittelemaan työelämää, mitä kaikki eivät edes pääse kokemaan sitten tulevaisuudessa, 9 e päivä meiningillä. Tämähän on vain valmennusta - ei sanalla sanoen pakkotyötä. Mikä kaikkein ilkeämielisintä, tällä rahalla ei edes tule toimeen, koska tämähän on vain valmennusta, vaikka ihminen tekisi samaa työtä kuin palkalliset ja eihän nyt tämmöisestä tarvitse maksaa. Koulutus ei tunnetusti tietääkseni lisää työpaikkojen määrää, mutta kuitenkin on tärkeää että kortistoonkin koulutetaan. Tietysti nuoria on tärkeää potkia eteenpäin ja kenenkään ei pitäisi jäädä makaamaan, mutta tämä lakiesitys unohtaa täydellisesti esim. oppimisvaikeuksiset ihmiset ja ne joilla ei ole diagnosoitu vielä mielenterveydellisiä häiriöitä ja monilla on ongelmia arjessa selviytymisessä. Ja se miettien että yhteiskunnalla ei aina edes ole tarjota sitä mitä ihmiset tarvitsisivat niin onhan tämä hieman moraalittomaan suuntaan menevä laki muiden samanlaisten joukossa. Eikä varmasti viimeinen heikennys perustuslaillisiin perusoikeuksiin.