Sijaissynnytys lailliseksi jälleen Suomessa

Kuka on oikeutettu ajattelemaan lapsen etua?

/ #10 Kiitos allekirjoittaneille

01.09.2012 16:14

Asia on todella tärkeä! Tässäkin vain pienestä määrästä tarvitsijoita kyseessä.

Joku ehdotti adoptioiden helpottamista. En jaksa uskoa, että adoptioita tullaan helpottamaan. Valitettavasti. Väliinputoajiksi adoptioprosessien tahallisessa vitkuttamisessa vuosikausien mittaisiksi jäävät juuri ne lapset, joiden tulisi saada koti ja, jotka hyötyisivät vanhempien saamisesta. Adoptioprosessissa mukana olleena yli 5 vuotta, tuntuu vuosien odotuttaminen kovin väärältä. Olen alkanut ymmärtää entistä paremmin näitä omatoimisia adoptoijia tai niitä, jotka turvautuvat sijaissynnyttäjään ulkomailla. Adoptioiden määrä on myös marginaalissa. Milloin aletaan steriloida niitä vanhempia, jotka saavat lapsia tuosta vaan, mutta eivät niistä välitä tai pahimmassa tapauksessa kaltoinkohtelevat lapsiaan, kuten viime aikoina on lehdistä jatkuvasti saanut lukea. Adoptio-prosessin pituutta jaksetaan aina perustella "lapsen edulla", mutta entä missä on näiden lasten etu, joiden vanhemmat lisääntyvät liiaksikin ja ovat täysin kykenemättömiä vanhemmuuteen? Näitä vanhempia hyysätään aivan liikaa, pitää yhdistää perheitä pakolla ja liian nopeasti ja lapsia palautella huostaanotoista.