Prepulsid-lääkkeen tuotantoa ei saa lopettaa

Vieras

/ #10 Väsynyt äiti

19.10.2012 14:37

Prepulsid toi elämäämme takaisin valon 2kk sitten.Pieni 8kk vanha poikamme on kärsinyt refluksista koko pienen ikänsä ja on ollut erittäin kivulias.

Lääkkeen vetäminen markkinoilta on epäeettistä sekä harkitsematonta,vaikka euroopassa lääke on myyntikiellossa.Ilmeisesti Suomessa erityisluvan varassa oleva myynti ei tuota riittävästi,joten lääke voidaan lopettaa tuottamattomana tuotteena.Olemme käyneet keskusteluja Fimean sekä kyseisen lääkeyhtiön kanssa ja olemme saaneet tiedon,että valmisteen valmistus on jo lopetettu ja nyt myydään vain varastoja,joiden on laskettu riittävän ensi vuoden loppuun.Lopetuspäätökseen johtaneita tutkimustuloksia lääkeyhtiöstä tavoitettu työntekijä on luvannut toimittaa,jos mahdollista.Fimean mukaan lääkeyhtiön päivitetty tutkimus osoittaa,että lääkkeestä on enemmän haittaa kuin hyötyä,johon ovat päätyneet yhdysvaltalaiset ja eurooppalaiset pediatrit.Eli toistaiseksi emme tiedä millainen otos on ollut kyseessä;lapsia,aikuisia ja jne.Toivottavasti lääkeyhtiö julkaisee lopetuspäätökseen johtaneen tutkimuksen tulokset avoimesti ja rehellisesti,mikä kuuluu hyvään ja eettiseen tutkimuskäytäntöön.

Jos lääkkeen valmistus lopetetaan meidän perheemme on lähellä romahdusta,saimme juuri kasattua pienen uuden alun prepulsidin turvin.