Iitin kunnan kaikilla kyläkouluilla on paikkansa

Vieras

/ #8 Ajankohtaista kyläkouluista

20.10.2012 10:28

Olen lukenut tähän adressiin liittyvät kommentit. Ymmärrän hyvin erityisesti niiden ihmisten kommentit, joilla on omia lapsia Iitin kyläkouluissa, kaikki puolustavat "omaa" kyläkouluaan. Jos ja kun haluatte vaikuttaa asioiden kulkuun Iitin kunnassa, nyt on oikea hetki. Kuntavaalit ovat viikon kuluttua ja voitte vielä haastatella ehdokkaita kyläkoulukysymyksessä. Oma mielipiteeni on se, että kaikkien koulujen osalta on tehtävä riittävän kattava selvitys kaikista koulun pitoon liittyvistä asioista ennenkuin yhtään päätöstä asian tiimoilta lyödään lukkoon. Olen käynyt tilastokeskuksen sivuila katsomassa Iitin kunnan perusopetukseen tulevien lasten lukumäärää eikä tilaston perusteella näytä siltä, että lapsien lukumäärä tulevaisuudessakaan radikaalisti putoaisi. Tämä on tärkein tekijä, kun pohditaan kouluverkon kokoa ja myös kyläkoulujen sijaintia. Neuvoloista saamme tietoa syntyneiden ja lähiaikoina syntyvien lasten määrän sekä asuinpaikan.

ystävällisin terveisin
Pentti Suursalmi IITTI kk