Suomen markka takaisin

leijonamies 88
Vieras

/ #14 voi niitä kultaisia aikoja...

18.01.2011 23:30

Olen vuonna 88 syntynyt ja nuoruuteeni kuului rakas itsenäinen suomen markka, tosin en ehtinyt markkaa käyttää kuin muutamia vuosia. Hämmästyttävää on, että miten paljon markan tunneperä on vaikuttanut näinkin nuoren ihmisen kalloon.
Onko lie peritty iso isiltä jotka aikoinaan taistelivat markan puolesta sotaisilla rintamilla?

Tuntuu jotenkin siltä, että isien kaikki käydyt taistelut suuriakin vaikeuksia vastaan on ollut turhaa.. kun itsenäisen suomenvallan symboli markka on riistetty meiltä jälkipolvilta. Ymmärrän täysin suomalaisten kiihtymyksen markkaan ja varsinkin vanhojen ihmisten kaipuun markkaan.

Uskoisin, että markan takaisin ottaminen yhdistäisi meidät erkaantuneet suomalaiset takaisin yhdeksi joukoksi ja saisimme itsenäisyyden tunteen ja itseluottamuksemme takaisin. raha tilanne ja hinnat eivät palaa normaaliksi muutoksesta, mutta toivoisin silti vielä joskus markan paluuta. Palan meitä kaikkia takaisin.

markka on se mihin me luotamme! Markka kestää kaikki vaikeudet kun suomalaiset on taas yhtä joukkoa.

Anteeksi kirjoitusvirheet.