Vetoomus Helsingin ja Vantaan liittämiseksi yhteen

Notaari_

/ #5 EI LIITTYMISELLE !

21.01.2011 10:18

Vantaalaisen en näe mitään järkeä yhdistymiselle. Asiaa ajetaan kuin käärmettä piippuun ja motiivina on saada Vantaan laajat maaalueet Helsingin myyntilistalle ja samalla pyritään kasvattamaan kokoomuksen valtaa. HS-kyselyssä kysymykset oli asetettu niin, että asia saadaan näyttämään siltä, että asukkaiden enemmistö olisi liittymisen kannalta - näin ei ole asia.

Tosiasiallisesti Vantaalainen kulttuurin erikoispiirre häviäisi ja tilalle tulisi HS:n nyt-liitteen tyylistä roskakulttuuria. Taloudellisesti Vantaa häviäisi, kun ei saisi menettämiensä maitten korvaukseksi mitään - lähinnä maista saatavia tuloja käytettäisiin Helsingin velkojen maksuun.

Vantaasta tulisi Myllypuron kaltainen takamaa, köyhineen jne. Tällä hetkellä Vantaa on moderni-kasvava-innovatiivinen kaupunki ja ei ole mitään järkeä luovuttaa omaisuuttaan Helsingin kaupunkin ongelmien hoitoon. Eriasia on sitten kun puhutaan koko PKS:n yhdistymisestä esim. HKI-ES-VA ja kauniainen sitten tilanne on syytä arvioida uudelleen.