Pro Kirkkoharju

Vieras

/ #309 Liki on liian lähellä

26.01.2011 10:00

Hyvä juttu, että Paula Peltonen kirjoittaa tänne reilusti omalla nimellään. Jos kaavoittajan tätä ensimmäistä suunnitelmaa katsoo, niin 4-kerroksiset kerrostalot tulisivat varsin lähelle, ehkä muutaman kymmenen metrin päähän ladusta. Jos maalla Peltosen talossa asuu vaikka 5 henkeä, niin hiihtolatu voi hyvin kulkea omassa rauhassaan 8m päästä, mutta Kirkkoharjun rinteen kerrostaloihin olisikin tulossa n. 250 asukasta! Se on harjun kulutuksen ja latujen kannalta aivan eri juttu.

Kaikkiaan tämä latuasia on vain yksi perustelu sille, miksi harjun säästäminen on tärkeätä. Muut perusteet löytyvät mm. kommentista #204 yllä. On kaikkien kannalta parempi, että talot rakennetaan harjun ulkopuolelle ja asukkaat voivat ulkoilla harjussa muiden kangasalalaisten tapaan eikä varata 2.9ha lohkoa harjusta vain pienen vähemmistön käyttöön.

Hyvä Paula: Yli 1500 allekirjoitusta harjun säästämisen puolesta on todella paljon, paikallisten kansalaisadressien ehdotonta huippua. Tämä määrä allekirjoituksia ei tarkoita, että muut olisivat vastaan vaan, että heidän mielipidettään ei tiedetä! Vastustajia näyttää tällä palstalla olevan ehkä 10-15, joten tilanne säästämisen kannattajille on musertavan ylivoimainen.

Jos koet, että harjun tuhoamisen kannattajia on paljonkin, niin tehkää tänne oma nettisivu niin nähdään moniko ihan oikeasti omalla nimellään kannattaa tuhoamista. Luulen siitä tulisi laiha lista.

Jos kuntalaisten mielipidejakauma halutaan ihan oikeasti esille, asiasta täytyy tehdä kuntaäänestys. Silloinkaan kaikki eivät osallistu, mutta äänestäneet ratkaisevat (kuten muissakin vaaleissa). Me harjun puolestapuhujat olemme keränneet jo ym. 1500 nimeä, rohkeneeko kukaan lähteä keräämään nimiä harjun repimistä kannattavien listalle?