Pro Kirkkoharju

/ #312 Re: Sanan säilä

26.01.2011 13:45

#311: J-P. Jokela - Sanan säilä

Pahoittelen, jos sanavalintani ovat olleet joskus liiankin teräviä, kuitenkin ne ovat mielestäni täyttä asiaa. Kirkkoharjun rakentamisen kannattajilta on sen sijaan näkynyt välillä jopa törkeyksiä, ja ne jos mitkä tekevät todellista hallaa harjun rakentamista kannattaville.

Sanat sinällään eivät merkitse lopputuloksen kannalta mitään, vaan ainoa todellinen lopputulos on miten Kirkkoharjun pohjoisrinteen lopulta käy. Tässä kuntavaltuusto on avainasemassa ja Kannuksen tai Jokelan sanavalinnat jäävät toissijaisiksi ja siten äkkiä unholaan.

Käytän sanaa harjun tuhoaminen, koska jos rinteestä puut kaadetaan, sorat viedään ja tilalle tulee kerrostaloja, niin mielestäni aivan sananmukaisesti harju on tuhottu: sitä ei enää ole eikä takaisin saa. Kokonaan toinen juttu on, jos arvostaa kerrostaloja enemmän kuin harjuluontoa.

On aika mautonta nimetä kunnan yleinen hiihtolatu vain minun nimiini. Jos sillä eilenkin hiihti koko päivän aikana satoja kuntalaisia enkä minä ollut siellä, niin pienipä on minun osuus kokonaisuudesta. Kyllä latu on kaikkien kuntalaisten yhteistä omaisuutta ja sitä kannattaa vaalia.

Näyttää olevan varsin yleinen taktiikka yrittää vähätellä J-P Jokelan tyyliin jotain tärkeätä asiaa nimeämällä se vähän haventavasti vain "yhden miehen sodaksi". Yli 1500 allekirjoitusta todistaa aivan muuta. Jos olisin huomannut, että valtaenemmistö haluaa Kirkkoharjun rakennettavaksi, olisin jo aikaa sitten tyytynyt enemmistön päätökseen. Mutta kun faktat puhuvat tosin päin, niin koen velvollisuudekseni jatkaa Ari Mänttärin ym. kanssa Kirkkoharjun suojelua.

Koska adressin perustaminen on varsin helppoa (Ks. yllä), niin älkää nyt ihmeessä te "lukuisat" harjun rakentamisen kannattajat enää tyytykö huutelemaan puskista ja kirjoittelemaan tänne harjun puolustajien sivuille vaan tehkää oma "Kerrostalot Kirkkoharjuun" adressi niin sitten me käikki näemme, montako allekirjoitusta tulee. Heti kun ohitatte Pro Kirkkoharjun lukemat, niin voinen lopettaa harjuluonnon julkisen puolustamisen.