Fivan tutkittava uudelleen Ikaalisten Säästöpankin toiminta

maajussi

/ #52 sanonpa sanasen minäkin

20.12.2012 13:19

Olen tuntenut virtasen 80-luvun loppupuolelta asti. Voinpa jopa sanoa lukeutuvani ystäväksi.
Olen myös seurannut tätä tarinaa suurella mielenkiinnolla koko sen vuosikymmenten kestäneen ajan ja ajatellut kauanko tämä saa ja voi jatkua.
Olen kuullut saman tarinan muuttumattomana joka kerta, vain sillä muutoksella mitä aina on tullut jatkoksi. Olen kuullut Ikaalisten viranomaisista nimellä, ja tiedän heidän toimintansa.Olen tietoinen että pankin hallituksen jäsen osti pakkohuutokaupatun tilan pilkkahintaan eikä ollenkaan käyvästä arvosta ,josta sen vuoksi jäi myös velkaa. Minusta mielenkiintoinen manööveri!
Varsin tuttu kuvio 90-luvulla.
Silloisella pankinjohtajalla oli paljon hampaankolossa Virtaselle ja hänellä oli valtaa vaikuttaa.
Koijareita on ollut monia ja varjon kirjoituksen perusteella väistämättä tulee sellainen olo, ollaanko nyt vihdoinkin saatu julkisuuden myötä auki jotakin sellaista, jota ei aikanaan saatu?
Hyvävelijärjestön jäsenet ja Virtasta kusettaneet saattavat tietää että kun lähdetään tutkimaan voi nousta esiin asioita, jotka eivät kestäneet päivänvaloa silloin, mutta nyt ne voivat pilata muidenkin eikä vaan Voiton elämän.
Ettei vain varjo kuuluisi itse heihin?
Kovin on vihamielisen ja katkeran kuulloista tekstiä, joten tuskin kuulunet ainakaan Voiton tunteviin henkilöihin.
Voitto on suora mies. En näe häntä miehenä joka olisi laittanut 20v elämästään asiaan jos itse olisi toiminut väärin. Kavaltajan historiasta löytyy mielenkiintoista asiaa joita ei mot ohjelmassa kerrottu.

Puhut ahneuden pirusta..missä se mielestäsi näkyy? Ei ole Virtasella ollut vuosikausiin yhtään mitään. Ei käy ulkomailla eikä perustele uusia yrityksiä, toisin kuin tämä kavaltaja. Voitto olisi maksanut velkansa kyllä, koska on mies joka hoitaa asiansa. Mutta jos pankki vie tililtä rahaa suuren summan "viitsimättä" kertoa siitä rahojen omistajalle , on vaikea maksaa velkoja. Tai kun pankki päättää rahastaa koska käsky on käynyt valtiovallan taholta, ja tekee sen niin että myy kaiken todellakin alihintaan, lähelläkään todellista arvoa.Puhumattakaan siitä että kadotetaan suuri määrä puita. Metsä kun on suomalaisen kultaa.

Mitenkä yrittäjä silloin toimii?

Eikö virtanen ollu Meisun tj.. Silloinhan hän on toiminut aivan oikein jos on vuokrannut tilan hyötykäyttöön ja saanut myytyä puita ja maita. Sitenhän yritys toimii.

Olisin sitä mieltä että kannattaa laittaa koijareiden ja vihapuheiden kirjoittajien jäitä hattuunsa. Jos ja kun tästä asia etenee, tullaan siellä käymään läpi kaikki ja silloin ei penkillä istu yksin Virtanen. On olemassa ihmisiä joilla on hyvä muisti ja myöskin autenttinen tieto.Lukeudun edellisiin ja annan mielihyvin tietoni käyttöön kun niitä halutaan kuulla.