Fivan tutkittava uudelleen Ikaalisten Säästöpankin toiminta

irma

#1 kiitos

14.02.2012 08:41

Kiitos tähän mennessä kirjoittaneille, auttakaa pitämään tämä tiedossa ja saamaan lisää nimiä.
Ihmiset ja media on ainut joka voi asiaan saada muutosta sillä meissä on voimaa.
Tämä on niin pöyristyttävä tempaus pankilta että kaikkien tulisi olla mieltä, koska meidän kaikkien rahat on pankeissa. Nyt se koskee meitä, joskus tulevaisuudessa se voit olla sinä ja perheesi. Minusta tulisi tehdä tiettäväksi Fivalle ja pankeille ettemme hyväksy ja salli mitä vaan. Auta isääni ja minua tällä voidaan saada vaikutettua asiaan.

irma

#2

14.02.2012 19:14

Edelleen kiitos kaikille. Isää ja minua lämmittää jokaikinen uusi ja tuttu nimi. Ette tiedä mitä se merkitseekään meille. Niin kauan on taisteltu yksin oikeuslaitoksen rattaita vastaan. Mehän olemme voittaneet kakki oikeusasteet ja tuomiot ovat lainvoimaisia emme vaan saa omiamme pois. Ja kaikki tällä hetkellä vain tämän pankin teon takia. Olen aina uskonut oikeuteen meillä ja myöskin oikeudenmukaisuuteen mutta pakko sanoa että laki ja oikeudenmukaisuus eivät ole sama asia. Jokainen nimi kertoo sen että sinäkin ajattelet oikein.Kun näitä nimiä saadaan tarpeeksi kuinka kukaan voi väittää että näin moni olisi väärässä? Olen aina uskonut siihen että totuus ei pala tulessakaan ja on uskallettava sanoa ääneen mielipiteensä vaikka muut olisivat toista mieltä.Kun on itselleen rehellinen ei tarvitse hävetä katsoessaan peiliin.
Kiitos jokaikiselle

Vieras

#3 Re: kiitos

14.02.2012 19:23


Vieras

#4 Re: kiitos

14.02.2012 23:09

#1: irma - kiitos

Tsemppiä teille sinne. Tämä ei ole todellakaan ensimmäinen kerta kun yksilö tai yrittäjä joutuu tässä maassa pankin vedättämäksi. Omassa suvussani on tapaus, jossa pankin omasta toiminnasta johtuen sukulaiseni yritys meni konkurssiin. Yrittäjän joutuessa sairaalahoitoon ja ollessa toimintakyvytön, pankinjohtaja kävi painostamassa heikoilla olevaa ja asioista tietämätöntä vaimoa kirjoittamaan paperit, jossa lähti myös vaimon omaisuus ja koti pankille. Myöhemmin pankinjohtaja itse osti talon.


Vieras

#5

15.02.2012 09:03

#4: - Re: kiitos

Yhteydenottoja on tosiaan tullut ja tiesinkin että näin on, juuri siksikin julkisuus on ainoa keino saada nämä salat esiin. Meillä toimii kaikenlaiset hyvävelijärjestöt ja koplaamiset mutta kaiken annetaan tapahtua. Ilokseni huomaan että ihmisillä on edelleen ymmärrys oikeasta ja väärästä..minne se hukkuu kun kiivetään ylemmäs? Onko ahneus,kosto ja raha todellakin niin vahva vaikutin? Mutta minun on pakko uskoa pystyväni vaikuttamaan, sillä jos en niiin tee, voin samalla heittää menemään kaiken sen millaisilla arvoilla olen elänyt ja kasvanut.Juuri siihen tarvitsen avuksi teitä!

Johannes Koskinen on sanonut 90-luvun velkaantuneista että on kansallinen häpeä suomelle ettei heitä ole päästetty veloistaan. sillä maksettiinhan pankeille miljarditukien muodossa moneen kertaan nämä pankkien saatavat. Ja pankit pelastettiin yrittäjät ajettiin alas. 33 000 yrittäjää ja niistä 14 000 teki lopullisen ratkaisun ,koska eivät kestäneet häpeää luulessaan olleensa niin huonoja yrittäjiä. Mutta eihän se niin ollut vaan oli olemassa "sopimus" joka valtuutti pankit lopettamaan luottojen annon ja / tai ajamaan yrityksen alas. Tämähän on yleinen tieto jota komppaan ja se löytyy netistä kun osaa etsiä. Minä olen etsinyt kaikkea jo vuosia.

Jos parissa päivässä on saatu nämä äänet niin jos sama jatkuu niin me saadaan tuhat helposti ja toivottavasti enemmänkin. Freddie Mercury sen sanoi että show must go on! sen voimalla. Irma

totsi

#6 Huomio

15.02.2012 21:30

Hei! Oletteko sattuneet huomaamaan, että adressin allekirjoitus vaatii sähköpostin kautta vahvistuksen, joten muistakaa katsoa sähköpostinne! Kiitos
Irma

#7 näin monta..

16.02.2012 16:22

Juuri meni rikki 300 ääntä. Ne vain kolmessa päivässä. Kiitos taas mukaan tulleille!
Irma

#8

20.02.2012 13:31

Hei kaikille ja vihdoin aurinkoista päivää. Alkuinnostuksen jälkeen nimiä on tullut harvakseltaan mutta kuitenkin joka päivä jotain.Kiitos Teille.

Adressin pohja on suoraan Aamulehdestä, siksi siinäkin on virhe, mutta tämän päivän Aamulehdessä on oikaisu koskien juttuamme. Siinä oli virhe joka ei ollut iso mutta virhe kuitenkin.Asian ydintä se ei edelleenkään muuta, sillä pankki on myynyt luottotappioksi merkatun vanhan velan. Ikaalisten pankki EI myynyt Meisu Oyn vanhaa velkaa hauholaismiehelle, sillä Meisu Oy ei ole koskaan ollut velkaa kyseiselle pankille. Velka oli Virtasen velka joka siis juontaa edelliseen lamaan ja pankkikriisiin 90-luvulle, joka ikävä kyllä sattui samaan aikaan hauholaismies -tapahtuman kanssa.

Niinollen virheellinen oli myös se osuus, jossa sanottiin, että hauholaismies sai päätöksellä luvan velkoa Meisu Oyn velkoja Virtasen omaisuudesta . Virtasella ei ole 90-luvun alun jälkeen ollut omaisuutta eli hovioikeus päätöksellään antoi hauholaismiehelle oikeuden periä Meisu Oyltä Virtasen velkoja, koska pankista ostettu vanha velka oli siis Virtasen.
Ja sen vuoksi Meisun osakkeiden omistajalta ulosmitattiin osakkeet ja kiinteistö, joka siis pakkohuutokaupalla myytiin.
Tämä asia ON varmasti vaikea ymmärtää mutta kuitenkaan ei. Meille,jotka tässä sopassa pyörimme, tämä on tajuttavaa kun sitä itse elää, joskaan en ymmärrä käänteitä joita on sallittu tapahtuvan.

Irma

#9 kiitos

24.02.2012 12:06

Kiitos taas tänäkin päivänä kannanotoistanne.Ne tuntuvat hyvältä.Voi kun näitä saisi lisää ja ihmiset huomaamaan tämän enemmän sillä tarvitsen paljon nimiä. Kaikille aurinkoista päivää ja hyvää hiihtoloma viikkoa/lomaa.

Vieras

#10

27.02.2012 21:10

Aika härskiä toimintaa pankin puolelta tosiaan !
Irma

#11

28.02.2012 13:41

Kyllä olet aivan oikeassa. Miten saada ihmiset huomaamaan tämä adressi ja miten saada 50 000 nimeä asiaan,joka vaikuttaa aika moneen muuhunkin ihmiseen, vaikka onkin kyseessä vain kansalainen ei julkimo? Viittaan tuolla nimimäärällä toiseen adressiin joka sai ihmiset liikkeelle.
Tällaista prosessia kun käy läpi on iloinen joka ikisestä nimestä jonka saa tuekseen ,sillä yksin on vaikea vaikuttaa. Ja minusta tämä on asia jota ajatuksella lukiessaan on ymmärrettävä, että näin voi tehdä ja näin tehdään. Nyt se koskee meitä ja jonain toisena päivänä joku toinen...

Vieras

#12

29.02.2012 08:48

Oikeus voittaa, toivon! Voimia Irma
Irma

#13 Kiitos

09.03.2012 14:02

Hyvänen aika tänne on tullut tänään iso määrä nimiä! kiitos jokaiselle. Toivottavasti joku käy lukemassa kommentteja sillä yritän tänne kirjata ajatuksiani aika ajoin ja kiittää nimistänne. Tämä kun ei ole mikään leijuva adressi "jonkun asian" puolesta vaan kun nimiä saataisiin nopeasti ainakin se tuhat voisimme lähettää tämän FIVAn. Asia pitäisi saada suhteellisen nopeasti eteenpäin sillä tapahtumasarja vyöryy koko ajan ja asioiden käsittelyt ovat tunnetusti hitaita virastotasoilla. Tämä adressi ei voisi roikkua täällä vuosia kuten näyttää joidenkin kohdalla olevan, vaan meillä ei ole aikaa rajattomasti ja aika käy vähiin.
Aurinkoista kevättä itsekullekin.

Vieras

#14

09.03.2012 16:32

Uutinen oli pöyristyttävä sen aikoinaan lukiessani. Epäilin, oliko tämä totta ja kuvaus Suomen oikeusvaltiosta. Kaikki tuki on nyt tarpeen Voitolle!
diakonissa Kanta-Hämeestä

#15 Jaan naamakirjassa

10.03.2012 14:41

Hei,
miten saada nimiä lisää mietit Irma tuolla kommentissa #11.
Minä jaan linkin adressiin Facebook profiilini kautta ja toivon että mahdollisimman moni ystäväni huomaisi sen ja tulisi itse allekirjoittamaan ja sen lisäksi jakaisi linkkiä.

irma

#16

10.03.2012 17:02

Kiitos <3
Irma

#17

10.03.2012 17:11

Olen kiitollinen Kari Mäkiselle joka tämän laittoi alulle. Hänellä on aina aikaa isälle ja minullekin.En itseasiassa ole koskaan tavannut tällaistä ihmistä joka näin tekisi, sillä toiminta on pyyteetöntä ja sydämellistä.
Isäni on jo iäkäs ja ei voi kovin hyvin, mutta edelleen sinnikkäästi haluaa uskoa että näkisi sen päivän että totuus ja oikeudenmukaisuus voittaisi. Muutenhan elämästä 20v on mennyt aivan turhaan. Hän on niitä miehiä jotka uskovat herrasmiesten kädenpuristukseen kauppoja tehdessä... ja kuinka sitten kävikään.

Vieras

#18

11.03.2012 19:13

Voimia taistelussa uskon että kaikki kääntyy parhain päin :))
irma

#19

11.03.2012 23:46

Millainen nimien määrä on viikonloppuna tullut! Te olette kaikki sydämessäni Jokainen. Aluksi olin epäuskoinen ettei nimiä ikinä saada. Nyt alan uskoa että se on mahdollista. Kuten itse alussa kirjoitin meissä on voima yhdessä en kykene tähän yksin ja nyt näen paljon rakkaita.tuttuja nimiä ja vielä enemmän tuntemattomia. Tämä tuntuu minusta ihmeeltä. Rauhallista ja siunattua yötä kaikille.

Vieras

#20

11.03.2012 23:48

muistakaa vahvistaa allekirjoituksenne sähköpostiin tulleen viestin kautta. Huomasin vasta jälkeenpäin.
Aamu Honkanen, Kangasala

#21

12.03.2012 12:43

Tuollainen toiminta ei mene oikeustajuuni. Jaoin tiedon eteenpäin myös omalla facebook-sivullani. Voimia asianosaisille.

Irma

#22

12.03.2012 13:51

Siinähän tämä juuri onkin että ei tämä mene kenenkään oikeustajuun mutta näin kuitenkin on tehty.
Tuskin kukaan on tiennyt että näin voi tehdä. Puhutaan kuitenkin liki 20v vanhasta luottotappioksi merkatusta velasta.Toivottavasti huomaatte lukea aiempia kommenttejani sillä siellä asiasta selitän.
Kiitos Aamu sanoistasi.

Vieras

#23

13.03.2012 16:44

KYLLÄ ON TEHTY SUUREMMAN LUOKAN VÄÄRYYS. ILMAN MUUTA PITÄÄ OTTAA ASIA UUDELLEN KÄSITTELYYN JA OIKAISTA NOIN ENNENKUULUMATON VIRHE.

Vieras

#24

15.03.2012 00:24

Oikeuslaitoksen toiminta ei ole läheskään aina oikeudenmukaista, joskus lailla vahvistettua rikollisuutta. Oikeusmurhia tapahtuu ja ne on oikaistava rehellisillä keinoilla.
Irma

#25

15.03.2012 09:10

Aurinkoista aamua taas. Oikeusmurha on voimakas sana mutta sitä mekin olemme käyttäneet,kun puhumme tästä prosessista.Mutta oikeus näyttää olevan sokea tai se ei ymmärrä läheskään niin hyvin kun kuvittelemme siinä asemassa olevien ymmärtävän.Onhan se nähty niin monissa muissakin tapauksissa tapahtuvan, joita saamme lukea. Lain suoman tuen turvin, jos osaa asiansa hyvin, pystyy toimimaan näin. Mutta mitä siis voimme tehdä jos laki, jota pitäisi noudattaa, sallii vääryyden tapahtuvan eikä halua/kykene sitä oikaisemaan? Tarkoitan meitä kaikkia en vain meitä.
Mitä jos virkatahot näkevät mistä on kysymys mutta laki ei anna mahdollisuutta puuttua? Sanoisin että siinä on paradoksi, joka pitäisi kyetä muuttamaan.
Ihmisten kanssa puhuessani ja saadessani kommentteja , ei ole jäänyt epäselväksi että tavallinen suomalainen tietää kuinka pitäisi toimia tehdäkseen oikein, ja tietää oikean ja väärän eron.
Kiitos