Fivan tutkittava uudelleen Ikaalisten Säästöpankin toiminta

Adressin tekijä

/ #59

20.12.2012 23:06

Teologian opinnot ovat viittaus koulutukseeni, pappi kun olen ja asianmukaisesti tehtävääni koulutettu. Totta, eivät ne pätevöitä tuomariksi, mutta jonkin sortin etiikan ammattilainen tässä työssä pitäisi olla ja toisaalta, eihän laki- ja oikeusmaailma saa olla kieleltään ja toimintakulttuuriltaan niin kaukana tavallisesta elämästä, ettei sitä voisi haastaa tai kommentoida. Leevi Häikiö, jonka olen työssäni kohdannut useampaan otteeseen, kommentoi kerran, kun kysyin häneltä neuvoa: "Olen vain lakia tulkitsemaan pyrkivä henkilö, niin kuin sinäkin."

Laitan nyt tänne keskusteluunkin viestin asiasta, jota koetin jo tiedotten kauttakin levittää allekirjoittaneiden tietoon: Jos törmäätte jossain materiaaliin (videoihin tai kirjoitettuun tekstiin), jossa tähän tapaukseen vedoten kehotetaan boikottiin MOT:n jutussa vastapuolena olleita yrityksiä tai henkilöitä kohtaan tai joka voidaan tulkita laittomaksi uhkaukseksi tai kunnianloukkaukseksi heitä kohtaan, älkää tukeko tai levittäkö sellaista. Älkääkä missään nimessä tuottako mitään tällaista materiaalia itse. Viime kädessä asioista päättää oikeuslaitos ja paine asiassa pitää suunnata sinne.

En aio ottaa varsinaisessa asiassa mitään taka-askelia, mutta olen saanut tietooni, että yksittäiset henkilöt ovat mahdollisesti tehneet reaktioissaan sellaisia ylilyöntejä, joihin en halua kannustaa.