Puurtilan silta

Kuolleen tuntenut

/ #23

15.01.2013 18:34

Osanottoni läheisen menettäneelle, mutta tunnustetaan kuitenkin tosiasiat; sellaista kaidetta, jonka yli ei pääsisi kiipeämään ei voida rakentaa (ellemme halua jonkinlaista sähköaitaa kaiteen tilalle). Vaikka se kuinka korkea ja pysty suora olisi, niin kyllä siihen löytyy aina konstit, joilla sen yli pääsee. Ja vaikka ei pääsisi, niin Varkaus on tunnettu lukuisista silloistaan - aina löytyy paikka josta hypätä tai jonne hukuttautua.

Alkoholin juominen ei lopu sillä, että se kiellettäisiin tai poistettaisiin kaupoista. Ei lopu myöskään tuolta sillalta putoilu/hyppääminen. Kaupunki on jo valmiiksi huonossa taloudellisessa tilassa ja jos ihmisten turvallisuutta halutaan edistää, niin esimerkiksi ABC:n kupeelle 23:n risteykseen voisi laittaa liikennevalojen sijaan liikenneympyrän tai jotain muuta käytännöllisempää ja tarpeellisempaa. Niin valitettavia tapauksia kuin nämä ovatkin, niin silti jos jollekulle iskee halu satuttaa itseään tai potkaista tyhjää, niin hän keksii siihen jonkin toisen tavan kuin lähteä Puurtilan sillalle, jos tietää ettei sen kateiden yli pääse kiipeämään. Harva päättää tuolle sillalle kavuta ihan huvin vuoksi ja sitten äkkinäisestä mielijohteesta loikata alas, joten se siirtäisi vain tämän kaltaiset kuoleman tapaukset jonnekin muualle.