Pyörätie Tupos-Liminka välille

Kalevi Nevala
Tupos

/ #11 Miten hankkeen etenemistä voisi jouduttaa?

29.09.2007 23:35

Kuten varmaan monista tiedotusvälineissä olleista uutisista olemme lukeneet, on näitä hankkeita lähes jokaisessa kunnassa vireillä. Joidenkin kuntien monilla kylillä jne. Lienee satoja pyörätiehankkeita Oulun läänissä etenemässä. Meille tämä tietysti on se kaikkein kiireisin ja tarpeellisin. (Viittaan Helena Tornbergin kommenttiin ja arvottamisen vaikeuteen)

Ainakin Sievin suunnalta ja muistaakseni Lumijoeltakin on uutisoitu pyörätiehankkeista jotka ovat toteutuneet tai juuri toteutumassa. Näissä oleellinen jouduttaja on ollut kyläläisten aktiivinen talkoopanos. Konevoimaa ja ihmistyötä ne vaatii pyörätietkin valmistuakseen. Vaikka välillä vaikuttaa että pelkillä setelirahoilla ne teitä tekee.

Olisiko Timo Virta ja Helena Tornberg valmiita selvittelemään kuntapäättäjien talkoohenkeä ja yksituumaisuutta sikäli, että tsekattaisiin mikä kuntamme panostus maksimissaan voisi olla jos kuntalaisten talkoopanos olisi merkittävä? Käsittääkseni nyt jo yli 3.000 ihmisen panostus adressiin nimensä laittajina olisi hyödynnettävissä jonkinmoisena työpanoksenakin. Ainakin itse ajattelisin olevani valmis tällaisen asian eteen tekemään talkoita. Kun muuallakin on tavalliset kansalaiset saaneet asioihin vauhtia niin miksei meilläkin?

Olisi muuten kansalaisena kiinnostavaa myös tietää ketä nämä kaksi asiasta kiinnostunutta kansanedustajaa oli? Onko heidän panostaan käytetty sekä kunnan että valtion suuntaan niin paljon kuin suinkin mahdollista?