Koirakuiskaaja Cesar Millan pois TV:stä

Vieras

/ #206 Hyvä "koirien ehdoilla"

01.02.2011 13:29

Tykkäät kovasti linkkien ja itsellesi sopivien tutkimusten avulla todistella omien näkemyksiesi oikeellisuutta,joten siirrytään samalle linjalle.Tosin en helpota asiaa antamalla linkkiä,vaan saat itse kaivaa tiedot esiin ja ehkä ymmärtää pointin mitä ajan takaa.

"Aihe: Tutkimus koiran aggressiivisesta käyttäytymisestä

Yleinen käsitys koira-ammattilaisten keskuudessa on, että koirat, joiden koulutuksessa ei käytetä minkäänlaisia pakotteita aiheuttavat ympäristölleen ja omistajalleen eniten ongelmia.

Itse asiassa tuon raportoidun tutkimuksen lähtökohdat kertovat nimenomaan siitä, että pakotteitta kasvatetut koirat ovat aggressiivisempia. Tutkimuksessahan haastateltiin nimenomaan koiranomistajia, jotka olivat ilmoittaneet koiriensa käyttäytyvän aggressivisesti. Heistä lähes 60% EI käyttänyt pakotteita koiransa kouluttamiseen. Toisin sanoen jopa tämä "tutkimus" kertoi, että pakotteeton koulutus tuottaa koira, joilla aggressiivisuus on ongelma."

Joo,en epäile hetkeäkään että tulkitset tämän tutkimuksen "puutaheinää"-tutkimukseksi
ja pyrit kymmenellä linkillä osoittamaan sen vääräksi :-)

Toisin kuin viesteistäni voisi päätellä en suinkaan ole sen kummemmin Millanin puolustaja kuin vastustajakaan,itse asiassa olen ensimmäisen kerran tutustunut kyseiseen sarjaan vahingossa vajaa puoli vuotta sitten,koska LIV-kanava ei todellakaan kuulu katsomiini kanaviin.
Sen jälkeen olen kyllä mielenkiinnosta katsonut liki kaiken julkaistun materiaalin joko
DVD:ltä,internetistä tai ulkomaisilta kanavilta.Olen myös lukenut kaikki hänen kirjansa.
Toisin kuin henkeen ja vereen yhden "oikean" metodin puolustajat pyrin suhtautumaan
neutraalisti,avoimesti ja mielenkiinnolla kaikkeen koirien koulutukseen liittyvään enkä vierasta minkään metodin käyttöä tilanteen niin vaatiessa.Olen myös käyttänyt vuosikymmenien aikana varmasti kaikkia kulloinkin vallalla olevia metodeja ja hylännyt monia.
Muistakaa,että namupala,hihna,naksutin,lelu,keppi,pallo yms. siinä kuin koskettaminenkin ovat vain välineitä joilla pyrit saamaan koirasi huomion ja toimimaan haluamallasi tavalla ja ne toimivat vain sen aikaa kuin ne ovat koirasi mielestä kiinnostavampia kuin joku muu.Jos koirasi totteelee sinua välineen kanssa mutta ei samoin ilman välinettä,niin koirasi tottelee välinettä EI sinua.Koiran sinulle osoittamaa kunnioitusta ja luottamusta ei välineillä ansaita!Tulokset on kuitenkin viimekädessä ne jotka ratkaisee,EI väline!

Hyvät Millanin vastustajat
Vai pysytteleekö esim. adressin laatija visusti hiljaa huomattuaan että omien koirienkin kanssa on ongelmia joihin voi löytää vinkkejä koirakuiskaajaa katsomalla?

Mun mielestä tässä mielenkiintoista myös se,kuinka ihmiset näkevät ja tulkitsevat saman asian täysin eri tavalla,joko tarkoitushakuisesti tai muuten.
Esim.tännekkin linkattu huskyvideo.
Vastustajat näkee/haluaa nähdä siinä lähes hengiltä kuristetun koiran :-)
joka ainoo koira läähättäis tollasen riehumisen jälkeen,ei siihen mitään kuristamista tarvita.

Kysyn jälleen kerran:MITÄ TEET/KUN KOHDALLESI SATTUU VASTAAVA TILANNE?