Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

/ #52 Re: Puita ei tulla kaatamaan

30.01.2013 12:27

#49: Nimimerkki - Puita ei tulla kaatamaan

Suunnitelmapiirroksessa kaikki puut Arkadiankadun ja Hesperiankadun väliltä oli merkitty kaadettaviksi ja korvattaviksi uusilla. Jos joku puu kadun toisessa päässä jää pystyynkin, voidaan sanoa, että vain huonokuntoiset kaadetaan. Mutta kaikkia poistettavia ei korvatakaan vaan vain "suuri osa", sanoo liikennesuunnittelupäällikkö tänään Hesarissa. Mikähän osa?

Mistä otetaan pyöräteiden tarvitsema tila, kun autokaistoja ei voida kaventaa niin paljon? "Kadun kaikille puille tehtiin kesällä 2012 laaja kuntoselvitys, joka on ollut lähtökohtana kadun mitoitusta määrittäessä", toteaa projektipäällikkö. Otso Kivekäs yrittää ohjata katseen pois puista:"Mechelininkadun pyöräkaistat ovat tulossa kadun reunoille, kun puut taas ovat keskellä." Jos lisätilaa haettaisiin vain nykyisestä puukujanteesta poispäin, niin paljonko jalankulkijoille sitä jäisi? En piirroksesta huomannut, että jalkakäytäviä kavennettaisiin merkittävästi.