Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Fillarimafia jyrää meitin

/ #84 Re: Mechelininkadun liikennejärjestelyt

01.02.2013 09:48

#54: Pyöräilevä-kävelevä aikuinen Töölöstä - Mechelininkadun liikennejärjestelyt

Odotettavissa on lisää merkittäviä "uudistuksia" Töölön liikenneoloihin. Kun me kaikki nyt matkustamme Helsingin ydinkeskustaan "kätevästi" käymällä kääntymässä Oopperan/Kisahallin pysäkillä, niin muutaman vuoden päästä tämäkin mahdollisuus on meiltä viety. Sitten kun Oopperalle ei täältä enää pääse 8:n ratikalla, pitäisi siirtyä käyttämään Eläintarhaan menevää kolmosta (joka kohta onkin nro 2) ja tehdä sama vaihto-operaatio. Mutta kas, tämä linja aiotaan siirtää Runeberginkadulta Topeliuksenkadulle, jolloin yhteisiä vaihtopysäkkejä ei enää olekaan yhtään minkään linjan kanssa. Ensin vaihtomahdollisuudet vietiin keskustasta, kun kolmonen ei enää aja Lasipalatsin pysäkille.

Seuraavaksi odotamme taas kauhulla, kuinka monta "uusittavaa" puuta Topeliuksenkadulta yllättäen löytyy. Päivänselvää on sekin, että fillaristimafia saa ratikkakiskojen alta tapettua suurimman osan kadun pysäköintipaikoista.

Mihin näillä kaikilla älyttömyyksillä oikein pyritään? Onko tarkoitus vangita töölöläiset koteihinsa, kun liikkumaan ei pääse julkisella liikenteellä mutta ei myöskään omilla autoilla? Vai onko tässä sama periaate kuin HSL:n uudessa mainoksessa, jossa väitetään, että "päämäärä ei ole tärkeä". Kunhan nyt jotain kohelletaan, jotta palkka ja bonukset juoksevat.