Laakia takaisin vihreisiin!

Teksti kuuluu: "Suositus. Jos Raimo Laakia haluaa olla Sipoon vihreiden jäsen, hyväksykää oitis!"

Mistä kysymys: Liityin jäseneksi, kun Sipoon vihreiden puheenjohtaja pyysi.Sitten aloin penkoa Sipoon jäähallin rahoitusta: suureen yksityiseen lahjoitukseen vedoten kunnanhallituksen puheenjohtaja hankki valtiolta ja kunnalta aloitusrahan, noin 1 milj.€. Kun rahat oli käytetty ja työmaa puolivalmis, paljastui, ettei mitään lahjoitusta ollutkaan. Pakkotilanteessa kunnan oli taattava 1 milj.€ lisälaina rakennustyön loppuunsaattamiseksi.

Jäähalliprojekti myytiin kunnalle alunperin ajatuksella "saadaan ilmainen halli". Lopputuloksena kaikki kaatui veronmaksajien niskaan.

Kun tein tästä valituksia, minua vaadittiin "vetämään valitukset pois". Kun en vetänyt, vihreiden puheenjohtaja erotti minut. Hän hankki sille valtakunnallisen puoluetoimiston siunauksen.

Asian käänteet ja yksityiskohdat ovat sivulla http://www.mirule.org/1524 jota päivitän kun uusia asioita ilmaantuu.

Luovutus: Tarkoitus on luovuttaa adressi sopivalle vihreälle taholle alkuvuonna 2011 - ellei sitten aiemmin käy niin, että jo pelkkä adressin olemassaolo toteuttaa vaatimuksen.