Läsnäolo- ja puheoikeus eläkeläisneuvostolle ja vammaisneuvostolle Järvenpään toimielinten ja hallituksen kokouksiin

Järvenpään kaupunginhallituksen alainen vaikuttamistoimielin eläkeläisneuvosto on vuosia yrittänyt saada läsnäolo- ja puheoikeutta kaupungin päätöksentekoelimiin. Aloitteet on järjestelmällisesti torjuttu kevyin perustein tähän mennessä.

Järvenpäässä vain nuorisovaltuustolla on oikeus osallistua hyvinvointilautakunnan, opetuslautakunnan, kaupunkikehityslautakunnan ja kaupunginhallituksen kokouksiin. Keski-Uudenmaan hyvinvointialue Keusote takasi demokratian toteutumisen ja myönsi heti alusta pitäen nämä oikeudet kaikille vaikuttamistoimielimille, ja järjestely on toiminut hyvin.

Nyt on käynnissä hallintosääntöuudistus, jossa voisi myöntää mandaatin myös vammaisneuvoston ja eläkeläisneuvoston osallistua Järvenpään päätöksentekoon oikeasti. On aika vaikuttaa, sillä aloitteemme on jälleen torjuttu.

Nyt viimeistään on Järvenpään päättäjien otettava vaikuttamistoimielimet kaikki mukaan päätöksentekoon!

Liisa Majanen, Järvenpään eläkeläisneuvoston puheenjohtaja    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Liisa Majanen, Järvenpään eläkeläisneuvoston puheenjohtaja voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…