Maksuton matkakortti yli 70-vuotiaille helsinkiläisille

Me allekirjoittaneet vaadimme, että 70-vuotta täyttäneille helsinkiläisille myönnetään ilmainen matkakortti ympärivuorokauden ja ympärivuoden voimassaolevana.

Liikkumattomuus ja runsas istuminen johtavat moniin sairauksiin. Ikäihmisten terveyden ylläpitämisen kannalta on tärkeää pitää heidät liikkeellä.

Senioreja tulisi suorastaan houkutella lähtemään kodistaan ulos virkistäytymään erilaisiin paikkoihin, kuten uimahalleihin, teattereihin, opintojen pariin ja muihin harrasteisiin. On monia, jotka eivät pitkälle kävele. Siksi kalliiden matkojen takia monet jäävät kotiin kuolemaan. Nykyinen kellonaikamenoihin sidottu alennuslippu ei toimi.

Jotta ikäihmisiä saataisiin paremmin liikeelle, niin kaupungin pitäisi tulla vastaan. Kaupunki voittaa aina, kun ulko-ovi käy.

Kotisivut:  https://matkakorttiko.webnode.fi/

Facebook-sivut:  Matkakorttiko

Ari Maarnela, Matkakorttiko-yhdistys    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Ari Maarnela, Matkakorttiko-yhdistys voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Emme näytä tätä tietoa julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…