Hallituksen pitäisi tehdä selvitys Merenkurkun ylittävästä sillasta

kvarkenfi.png

Aloitteen tarkoituksena on lähettää hallitukselle viesti, jonka mukaan heidän tulisi rahoittaa talousarviossaan tutkimus, joka koskee mahdollista siltaa Merenkurkun yli, Vaasan alueen ja Uumajan välille. Selvityksen tulisi olla kattava ja esittää vaihtoehtoja sillan sijainnin, kustannusten ja rakenteen suhteen. Selvitys tulisi myös sisältää, millä tavalla uusi yhteys vaikuttaa logistiikkaan, matkailuun, liiketoimintaan ja ympäristöön

Selvityksen tulisi koskea seuraavia asioita:
Ensimmäinen konkreettinen asia, johon selvityksessä olisi puututtava, on vaihtoehdot sille, mihin kohtaan silta Merenkurkun yli rakennettaisiin. Lisäksi olisi tarkasteltava erityyppisten siltojen etuja ja haittoja. Mitkä olisivat kustannukset kuistakin vaihtoehdoista.

Kuinka silta Merenkurkun yli vaikuttaisi raaka -aineiden, materiaalien ja tuotteiden kuljetukseen maiden ja alueiden välillä. Millä tavalla Merenkurkun ylittävä silta vaikuttaisi Vaasan alueen ja Suomen matkailuun ja liiketoimintoihin.

Miten eri vaihtoehdot vaikuttaisivat Itämeren alueen luontoon ja ympäristöön sekä Maailmanperintöalue Merenkurkun saaristoon. Kuinka eri vaihtoehdot vaikuttaisivat merenpohjaan ja merivirtoihin lähiympäristössä ja Itämerellä. Selvityksessä olisi otettava huomioon myös seurauksia Merenkurkun kaloille ja villieläimille.

Mikä merkitys sillalla olisi niin sanotulle "akkuvyöhykkeelle", joka ulottuu Vaasan alueelta Ruotsin Skellefteån kaupunkiin ja aina Mo i Ranaan saakka.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Arvid Karell voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…