Mopokortin ikäraja nostettava 18v,
Mopokortin ikäraja pitäisi nostaa 18v. Nyt on liikenteessä hurjasti mopolijoita, jotka tiedostamattaan vaarantavat muuta liikennettä sitä itse tajuamatta. Mopoilijat vaihtavat sujuvasti lennosta pyörätieltä autotielle vaarantaen liikennettä, muutenkaan heitä ei kiinnosta liikennesäännöt. He ajaelevat väärällä puolella tietä, virittelevät laittomasti mopojansa, ajavat pyöräteitä, joissa mopoilla ajo on kielletty. Lisäksi pyöräteillä vaarantavat muiden jalankulkijoiden, pyöräilijöiden ja rullaluistelijoiden turvallisuuden ajamalla viritellyillä mopoillaan jopa 60km/h ja ohittamalla vaarallisesti liian läheltä. Mopot ovat lisääntyneet vasta 2000-luvulla halpojen skoottereiden myötä, tätä ennen nuoret kulkivat pyörällä ja heidän ylipainostansa ei puhuttu mediassa viikoittain. Jos mopokortin ikäraja nostettaisiin 18v vähentyisi törkeät liikenteen vaarantamiset huomattavasti siinä pelossa, että menettäisi ajokortin ja ei pääsisi autollakaan ajamaan. Mopoilijat vaarantavat lisäksi tiedostamattaan muiden autoilijoiden turvallisuuden ajamalla talvella skoottereillansa muun liikenteen joukossa vaikka keli olisi kuinka liukasta tahansa (moottoripyöräilijät laittavat pyöränsä talvella varastoon, skoottereilla ajetaan vuoden ympäri).
Tämän verkkosivuston ylläpitäjän ilmoitusOlemme sulkeneet tämän adressin ja poistaneet allekirjoittajien henkilötiedot.Euroopan unionin yleiset tietosuoja-asetukset (GDPR) vaativat asianmukaisen syyn henkilökohtaisten tietojen tallentamiselle sekä vaativat, että tietoja säilytetään niin lyhyen aikaa kuin suinkin on mahdollista. |