Oleskelulupa Yassinin perheelle.

Yassinin perhe, johon kuuluu vanhempien lisäksi 3 lasta ovat asuneet Suomessa yli 11 vuotta. Tänä aikana he rakentaneet elämäänsä tänne ja sopeutuneet suomalaiseen yhteiskuntaan. Perheessä on kolme lasta. Perheen nuorin lapsi 7- vuotias tytär on syntynyt Suomessa. Nyt 16-ja 22- vuotias poika olivat Suomeen tullessaan 5 ja 11 vuotta. He ovat käyneet täällä peruskoulun ja vanhempi poika on valmistunut lukiosta. Kaikki lapset puhuvat sujuvaa suomea ja heillä on paljon suomalaisia ystäviä.

Perheen äiti on valmistunut ammattikoulusta ja perheen isällä on oma yritys. He eivät kuitenkaan voi tehdä työtä, koska heillä ei ole oleskelulupaa.
Perheeltä on peruttu oleskelupa inhimillisen virheen takia. Lapset olivat tuolloin kaikki alaikäisiä. Perhe on yrittänyt laillistaa asemansa useasti mutta siinä onnistumatta. Taustalla on lupien perumisen yhteydessä annettu karkoituspäätös.

Karkoituspäätöksen perumisessa on kyse kokonaisharkinnasta. Pyydämmekin nyt Maahanmuuttovirastoa arvioimaan perheen tilanteen uudelleen, huomioiden heidät vahvat siteensä Suomeen ja heidän pyrkimykset tulla osaksi suomalaista yhteiskuntaa. Perheen tosiasiallinen elämä on täällä.
Lapset eivät ole valinneet tulla Suomeen mutta kasvaneet suomalaisiksi. Kokonaisharkinnan näkökulmasta olisi epäinhimillistä palauttaa länsimaistunut perhe kotimaahansa, jossa heillä ei ole mahdollisuutta elää.
Me pyydämme koko perheen puolesta, että allekirjoitat adressin, jossa vaadimme oleskelulupaa perheelle. Yassinin perheellä on oikeus normaaliin elämään, jossa heillä on samankaltaiset oikeudet kuin muillakin.

Perheen äidin kirje:

Aviomieheni joutui jättämään kotimaamme Irakin, Kurdistanin vuonna 2009 poliittisten syiden vuoksi ja me muutimme loppuperheen kanssa Suomeen 2012 jolloin perheemme yhdistyi jälleen pitkän odotuksen jälkeen. Elimme kuin kuka tahansa muukin perhe, kunnes maahanmuuttovirasto peruutti meidän oleskelulupamme. Tämä muutti meidän kaikkien elämän ja asetti meidän tilanteeseemme, josta emme ole löytäneet ulospääsyä. Emme saaneet elää täällä emmekä voineet enää palata kotimaahamme. Kun tulin raskaaksi ja odotin tytärtäni koin samaan aikaan elämäni rankimman puolen. Perhe, joka oli odottanut yhdistymistä, alkoi pikkuhiljaa hajoamaan ja elämä meni niin pahaksi, että yritin itsemurhaa. Kolmen lapsen äitinä ja vaimona olen elänyt 11 vuotta ilman mitään oikeuksia ja useista yrityksistä huolimatta tilanteemme on edelleen samanlainen. Lapseni, jotka ovat kasvaneet täällä joutuvat elämään tilanteessa jossa heidän tulevaisuutensa on epävarma. Vanhempana on äärimmäisen raskasta seurata lastensa kärsimystä. Kenenkään ei pitäisi elää tällä tavalla. Pyydän sydämestäni inhimillistä ratkaisua perheellemme.
Pyydänkin kolmen lapsen äitinä, että jokainen allekirjoittaa tämän adressin ja pyytää meidän tilanteen arviointia uudelleen nämä inhimilliset seikat huomioiden. Haluamme vain turvallisen elämän perheelleemme.

بۆ ڕای گشتی لە وڵاتی فینلاند بەئیمزاکانی ئێوە دەنگمان دەگەیێتە پەرلەمانی فینلاندا تکایە بە هانای دایک و سێ منداڵەوە بێن من وەک دایکی ٣ منداڵ، دوای ئەوەی هاوژینەکەم لە ساڵی ٢٠٠٩ دا، لە بەرهۆکارێکی ژیانی و سیاسی کوردستانی بەجێهێشت . ئەو دوای چەند مانگ لە وڵاتی فینلاندا نیشتەجێ بوو. دوای دوو ساڵ و نیوو، ئێمەش لەبەر دووری و مەترسی ژیان لە ساڵی ٢٠١٢دا، بەرێگای هاوسەرەکەمەوە بەیەک گەیشتنەوە و لە شاری تورکوی فینلاند نیشتەجێ بووین. ژیانمان تا دوو ساڵ، وەک هەموو کەسێک لەم وڵاتە ئاسایی بوو، تاکوو ئەوەی ناوەندی ئیمرگەیشنی فینلاند، بە بیانووی ئەوەی گوایا هاوسەرکەت لە دۆسیەکەیدا شوێنی لە دایکبوونتانی هەڵە وتووە، مافی پەنابەرییان لێمان سەندەوە. ئەوە بووە نەهامەتیەکو کەوتە نێو ژیانمان و بنەماڵەمانی لە بەریەک هەڵوەشاند، دی نەرێگای گەڕانەوەمان بۆ کوردستان هەبوو و نەمانەوە لێرە. من لەکاتێکدا بە ئاناوە دووگیان بووم لە مافی پەنابەریی بێبەش کرام، رۆژ لە دوای رۆژ ژیانمان بەرەو مەرگەساتێک چوو کە ئیدی ئەو بنەماڵەیەی کە بە هەزار ئاواتەوە بەیەک گەشتن، لەم وڵاتە لە بەر بێبەش کران لە مافی پەنابەریی بەرەو هەوڵی خۆکوشتن چوو. ناوەندی ئیمریگەیشن بەو بڕیارە هەڵەیەی کە داویەتی تاوانێکی دژی من وەک دایکێک و هەروەها دوو کوڕ و کچوڵەکەم داوە، کە تا ناکرێت لێکەوتەکانی لەداوا و سکاڵایەدا باس بکرێت. ئەگەر هاوسەرەکەم هەڵەیەکی بچوکیشی کردبێت تاوانی دوو منداڵ ژێر هەژدە ساڵ و ئانای کچم کە لێرە لەدایک بووە چیە؟ داوام لە هەموو هاوڵاتیان مرۆڤ دۆستان ئەوەیە واژۆی خۆتان لە سەر ئەم سکاڵایە بکەن بۆ ئەوەی بگاتە پەرلەمان تاکوو مافی خوراومان بۆ بگێڕنەوە و ئەوەش ببێتە وانەیەک بۆ ناوەندی ئیمرگەیشن کە چیدی مافی هاوڵاتیانی پەنابەر پێشێل نەکات. تێبینی: هاوسەرەکەم بە پێی هەموو بەڵگەک کە لایەتی سەلماندوویەتی کە هیچ جۆرە درۆ و ساختەکاریەکی نەکردوە. بریاری ناوەندی ئیمرگەیشن نزیک ٧ ساڵە ئێمە خستووەتە ناوو دژواریەکەوە کە تەنانەت مافی کارکردنیشیان لێمان سەندووە. سپاسی پشتیوانی کردنی هەمووتان دەکەین

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Senur Hosseini voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…