Pääkaupunkiseudun kouluihin virallinen desibeliraja ja koulun henkilökunnalle oikeus häätää meluavat opiskelijat pois kouluista.

Adressin tekijä eli minä opiskelen lukiossa pääkaupunkiseudulla ja tämä adressi perustuu omiin ja varmasti monen muunkin nykyisen opiskelijan kokemuksiin. Uuden oppivelvollisuuslain myötä vuonna 2021, oppivelvollisuutta laajennettiin 18-vuoteen saakka. Samalla myös pääsyrajoja laskettiin. Tämän seurauksena lukioihin on tullut aijempaa useampia opiskelijoita, joista osa on ulkomaalaistaustaisia. Olen huomannut, miten moni ulkomaalaistaustainen "opiskeleva" käyttäytyy epäasiallisesti ja porukoissa meluavat ja riehuvat kesken oppituntien ja välituntien aikana niin kovaan ääneen, ettei kovin moni oikeasti tosissaan itseään varten opiskeleva pysty keskittymään. Tämä johtuu osittain siitä, ettei monella näistä uusien veronmaksajien lapsista ole kiinnostusta opiskella, sillä valtio on heidät jatko-opiskelupaikkoihin pakottanut uuden lakimuutoksen myötä. Kaiken lisäksi riehumisen ja huonon käytöksen pelkkä hyväksyminen ja nykyajan opettajien ylisuvaitsevainen-asenne lisää ennakkoluuloja ulkomaalaisia kohtaan vaan entisestään ja aletaan olettamaan, että kaikki ovat sellaisia.

Adressilla pyrimme siihen, että pääkaupunkiseudun oppilaitoksiin tuotaisiin viralliset desibelirajat, jotka mahdollistavat rauhaisan opiskeluympäristön kaikille. Opettajille on annettava oikeus häätää kouluista ne oppilaat, ketkä rikkovat desibelirajaa toistuvasti, oppilaan taustoista riippumatta.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn sen, että Lukiolainen näkee kaikki tällä lomakkeella antamani tiedot.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Annan suostumukseni siihen, että tällä lomakkeella antamiani tietoja käsitellään seuraavissa tarkoituksissa:

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…