Palefacen video sensuroitava ja Karri Miettinen erotettava

Palefacen ”Emme suostu pelkäämään” -musiikkivideo sensuroitava ja Karri Miettinen erotettava Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlia johtavasta hallituksesta.

Helsingin Puotilassa tapettiin 31.7.2016 vuonna 1930 syntynyt mies. Teosta epäilty otettiin kiinni paikanpäältä 1991 syntynyt suomalainen mies. Myöhemmin kansalaisaktiivisuuden ansiosta selvisi, että tekijä on irakilaistaustainen Al-Montathar Mahdi Basita Al-Mehsen joka esiintyy Palefacen ”Emme suostu pelkäämään” –musiikkivideolla.

Samalla videolla kannetaan lisäksi väkivaltaisen äärijärjestö Antifan lippua.

Palefacen mukaan videon tarkoitus on hälventää pelkoja ja epäluuloja ulkomaalaisia kohtaan.

Vaadimme videon sensuroitavaksi, koska mielestämme se pilkkaa puukotuksen uhrin muistoa ja videon sanoma saa käänteisen merkityksen. Video suorastaan lietsoo sekä jihadistiseen että anarkistiseen väkivaltaan suomalaisia kohtaan.

Karri ”Paleface” Miettinen on Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden projektin hallituksen jäsen. Hallituksen tehtävänä on valmistella juhlavuodelle ohjelmajulistus, jossa esitetään juhlavuoden keskeisimmät tavoitteet, periaatteet, teemat ja toteutusmuodot. Miettinen sanoi Radio SuomiPoPin aamulähetyksessä maaliskuussa 2013 Mannerheimin olleen sotarikollinen. Lisäksi hän on vaatinut, että Mannerheimin ratsastajapatsas Helsingin keskustassa on poistettava.

Emme hyväksy Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlia johtavaan hallitukseen kuuluvalta mieheltä edellä mainittuja lausuntoja, emmekä yhdessä äärijärjestön ja jihadistin kanssa poseeraamista julkisella musiikkivideolla. Vaadimme näin ollen Karri Miettisen erottamista kyseisestä hallituksesta.

Terhi Kiemunki, Antti-Jussi Hirsimäki, Kim Martin Larni, Jukka Ketonen, Jani Perttilä    Ota yhteyttä adressin tekijään