Pidetään postimyymälä Turku 54 Nummenmäellä

Turun Sanomia mukaellen:

Itella Oyj:n sadan miljoonan euron säästöohjelman ensimmäinen neuvottelukokonaisuus on valmis. Yhtenä osana siihen kuuluu Postimyymälän Turku 54 sulkeminen viimeistään tulevaan kesään mennessä.

Kulmakunnan postinsulkemisjutusta poimittua:

Itella Oyj:n kuluttajapalveluiden johtaja Petri Aaltosen mukaan syyt postimyymälän Turku 54 sulkemiseen on alhainen kävijämäärä ja alhainen myynti. Samoin käy Varissuon postille. Sekin suljetaan. Samoista syistä. Tosin Varissuolle neuvotellaan asiamiespostipalveluja.

Aaltonen ei vielä tiedetä miten postinumeroalueen 20540 postipalvelut tulevaisuudessa järjestetään.

Asiat eivät siis ole hyvin Nummenmäellä eivätkä sen ympäristössä. Itella Oyj:n päätös sulkea Hämeen valtatien varrella oleva posti Turku 54 on käsittämätön.

Suuralueella Nummi-Halinen; Nummenmäki, Halinen, Itäharju, Hannunniittu, Kohmo, Kurala, on yli 20 000 asukasta. Jopa osa kaarinalaisista kuuluu Turku 54:n postipiiriin.

Oletettavaa on, että palvelut siirtyvät postimyymälään Turku 70 Uudenmaankadulle, sinne missä palvellaan myös postipiirien 20500 ja 20520 asiakkaita. Paikkaan jonne Turku 54:n asiakkaat tilapäisesti ohjattiin silloin kun Pakalta haettiin postille uusia toimitiloja, vain muutama vuosi sitten. Paikkaan jonne Turku 54:n asiakkaat, joilla ei ole omaa autoa, joutuvat kulkemaan kahdella linja-autolla mennen tullen.

Uudenmaankadun postiin on toivotonta mennä omalla autolla. Parkkipaikkoja ei ole riittävästi! Nekin postin asiakkaat, jotka ovat tähän asti hoitaneet postireissunsa kävellen, joutuvat tästedes käymään postissa omalla autolla. Itäinen pitkäkatu on liikenteellisesti vilkas, ja kääntyminen postin pihalle on todella vaarallista!

Mikä on tilanne silloin, jos lopetettavan Martin-Korppolaismäenkin postin asiakkaat ohjataan Uudenmaankadulle?

Entä kaikki yrittäjät? He, jotka käyttävät postin palveluja lähes päivittäin. Miten postin Turku 54 lopettaminen vaikuttaa heidän toimiinsa ja päivittäiseen ajankäyttöönsä?

Paljonkohan pidentyvät postimatkat lisäävät pakokaasuja?

Ratkaisu Itella Oyj:n kuluttajapalveluiden johtaja Petri Aaltosen ongelmaan - miten postinumeroalueen 20540 postipalvelut tulevaisuudessa järjestetään - on hyvin yksinkertainen.

Pidetään posti Pakalla!

Allekirjoita adressi postimyymälä Turku 54:n säilyttämiseksi Nummenmäellä!

Nummenmäen Pientalot ry

Pakan asukkaiden asialla

vuodesta 1922

Nyt on kyllä kysymys paljon suuremman joukon edusta!

Allekirjoittaneet vetoavat, että postimyymälä Turku 54:n postipalvelut säilytetään ennallaan.

Vetoomus on mahdollista allekirjoittaa 20.12. saakka. Se luovutetaan Itella Oyj:lle joulukuun 2011 aikana.

Nummenmäen Pientalot ry    Ota yhteyttä adressin tekijään