Uusien airsoft-alueiden puolesta pääkaupunkiseudulle.

Airsoft on varsinkin nuorten ja nuorten aikuisten keskuudessa hyvin suosittu liikunnallinen elämyslaji. Kyseessä on 6mm kuulia ampuvilla asereplikoilla pelaaminen. Yleisesti pelissä pyritään osumaan vastustajan pelaajaan jolloin tämä tippuu pois pelistä.

Pääkaupunkiseudulla lajia harrastaa arvioiden mukaan reippaasti yli 1000 henkeä. Virallisia pelialueita ei kuitenkaan ole kuin muutama ja ne ovat joko erittäin pieniä (noin 20 henkilöä kerralla) tai vaikeiden kulkuyhteyksien päässä (Pohjois-Espoo).

Koska harrasteväline lasketaan asejäljitelmäksi tarvitaan pelialueelle järjestyslain mukaan alueen omistajan lupa. On järkyttävää, että lajin alle 18 vuotias harrastaja joutuu matkustamaan yli 30 kilometriä lähimmälle harrastusmahdollisuudet tarjoavalle pelipaikalle. Mikään muu näin suurta suosiota nauttiva liikuntalaji ei kärsi näin pahasta harrastusalueiden puutteesta. Airsoftin liikunnallinen ja kuntoa nostava vaikutus on kiistämätön ja on kerrassaan järkyttävää että harrastukselle ei ole voitu tarjota enempää mahdollisuuksia.

Vetoomuksen tarkoituksena on osoittaa uusien airsoftiin tarkoitettujen virallisten pelialueiden tarve pääkaupunkiseudulla.