Raideliikenteen ohjauskeskus ja sen 80 työpaikkaa on säilytettävä Kouvolassa

Me allekirjoittaneet vaadimme, että raideliikenteen ohjauskeskus ja sen 80 työpaikkaa säilytetään Kouvolassa.

Valtion 100% omistama Fintraffic Raide Oy on joulukuussa 2020 esittänyt raideliikenteen ohjauskeskuksen siirtoa Kouvolasta Helsinkiin.

Siirron taloudellinen vaikutus osuu suoraan kuntalaisiin. Noin 80 työpaikkaa tarkoittaa verotuloissa lähes miljoonan euron lovea Kouvolan talouteen. Siis meidän jokaisen kouvolalaisen päivittäisiin palveluihin.

Me allekirjoittaneet näemme raideliikenteen ohjauskeskuksen toiminnan säilyttämisen Kouvolassa tärkeänä yritysten ja elinkeinoelämän sekä maakunnan elinvoiman ja kehittymisen kannalta.

Rautatieliikenteen ohjauskeskuksen kohdalla faktat puhuvat Kouvolan puolesta. Kouvolassa on kaksi osaavan työvoiman turvaavaa alan oppilaitosta, sekä edullisemmat investointikustannukset. Myös huoltovarmuuden turvaaminen Suomessa tukee Kouvolan toimipistettä. Pohjimmiltaan tässä on kuitenkin kysymys lähes sadasta työpaikasta ja näiden ihmisten perheiden hyvinvoinnista.

Allekirjoita tämä vetoomus ja osoitetaan yhdessä päätöksestä vastaavalle ministeri Harakalle, miten tärkeä asia tämä on Kouvolalle.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Ville Kaunisto voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…