Rantaradan varikkosijaintien puolesta

Adressi toimitetaan Uudenmaan maakuntahallinnon päättäjille sekä Espoon ja Kirkkonummen puolueryhmille (maakuntahallinnon kokoukset ovat 8. ja 9.6.2020, mutta ajantasainen ote allekirjoituksista poimitaan jo tätä edeltävällä viikolla, jotta se saadaan päättäjien tietoon ajoissa). Allekirjoittajia pyydetään ilmoittamaan kaupunkia tarkempi asuinpaikkansa etenkin jos se sijaitsee varikkosijaintien suuralueilla.

Me allekirjoittaneet pyydämme Uudenmaan maakuntahallituksen sekä Espoon ja Kirkkonummen päättäjiä edistämään rantaradan lähijunavarikon toteuttamista, nyt ensin hyväksymällä sille esitetyt sijaintivaraukset maakuntakaavassa, sekä edelleen tätä seuraavilla kaavoituksen ja toteutussuunnittelun tasoilla. Toivomme myös, että jatkosuunnittelussa varikon sovittamiselle muuhun maisemaan annetaan erityistä painoa.

Kasvava rantaradan varren asutus tarvitsee kasvavan ja tehokkaan junaliikenteen, ja sen junat varikon. Varikkosijainneista tehdyt selvitykset ja arviot ovat osoittaneet, että sijaintiesitykset ovat perusteltuja. Vaikka suuri hanke ei koskaan ole täysin haitaton, yleisesti merkittäviä vaikutuksia näistä sijainneista ei myöskään ole ilmennyt.

Mankin ja Luoman sijaintivaihtoehdot ovat olleet kustannusarvioissa kannattavimmat. Nämä kapeat Kehä III:n ja rantaradan väliset alueet ovat jo vahvasti liikenteen rasittamia ja noiden väylien muusta alueesta selkeästi rajaamia. Kohdealuetta tarkastellen, soveltuvampia sijainteja huoltovarikolle ei voisi täältä löytyä.

Pekka Tuominen, Kauklahti, Espoo    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Pekka Tuominen, Kauklahti, Espoo voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Tulisiko rahapelit vapauttaa kilpailulle?