Ravilaakson suunnitelmaa vastaan/ Emot planen för Travdalen

På den gamla travbanan i Sandviken i Vasa planeras ett nytt bostadsområde, "Travdalen". Här ska det byggas moderna betonghus som ska inrymma ca 2500 nya invånare! Enligt planen kommer allt grönområde som nu finns kring travbanan att tas bort. Alla cykelvägar, gångvägar och gamla träd kommer att ersättas av betongvägar, olikfärgade fyrkantiga betonghus och små träd planterade i sterila fyrkanter. All den gamla charmen av Sandviken kommer att försvinna!

Genom att underteckna denna namninsamling vill du att Sandviken ska behållas grönt, lugnt och vackert som det alltid varit! De gamla gångvägarna och de gamla träden kring travbanan ska behållas. Dessutom borde det nya bostadsområdet vara mindre, luftigare och grönare för att passa in i den ursprungliga miljön med sina historiska frontmannahus!
-------

Vaasan Hietalahteen suunnitellan tällä hetkellä uutta asuinaluetta nimeltään "Ravilaakso". Tämä tulee vanhan raviradan sijalle. Luonnoksen mukaan tänne tullaan rakentamaan erivärisiä betoni- taloja joissa asuisi noin 2500 henkilöä! Kaikki viheralueet ja vanhat puut raviradan ympäri tullaan poistamaan, myös kaikki vanhat pyörä- sekä kävelytiet! Niiden sijaan rakennetaan betoni-teitä, betonitaloja sekä vanhojen kauniiden puiden sijaan istutetaan pieniä puita tylsiin ruutukaavoihin! Koko Hietalahden vanhanaikainen ja ihana viehätys tulee katoamaan!

Allekirjoittamalla tämän adressin haluat että Hietalahti pysyy kauniina, rauhallisena ja luonnollisena niin kuin se aina on ollut! Vanhat kävelytiet sekä isot kauniit puut pitää säilyttää! Uusi asuinalue tulisi myös olla pienempi ja ilmavaisempi, jotta se sopisi Hietalahden alkuperäiseen tyyliin rintamamiestaloineen!

travbanan.jpg

Den nya planen, Klaustrofobi-varning!

Uusi suunnitelma, Klaustrofobia-varoitus!

Kuva: Lentokuva Vallas Oy