Reilun kaupat banaanit takaisin Siwaan

Reilun kaupan logoLähikauppaketju Siwa lakkaa tarjoamasta Reilun kaupan banaaneja päävaihtoehtona tammikuun lopulla. Siwan ykkösbaaniksi tulevat tunnetun ison tuotemerkin banaanit.

Reilun kaupan banaanit pysyvät kauppakohtaisesti valikoimassa, jos niille riittää kysyntää. Siwan tuotehallinnosta vastaava johtaja Esko Sutelainen ei usko, että Siwalle aiheutuisi päätöksestä imagotappiota, uutisoi Kotimaa24 13.1.2011.

Miksi reilua kauppaa kannattaa tukea?

Reilun kaupan banaanit takaisin Siwan ainoaksi banaaniksi!Reilun kaupan edistämisyhdistyksen toiminnanjohtaja Pirjo Virtaintorppa pitää päätöstä erittäin ikävänä asiana Ecuadorin viljelijöiden kannalta, jotka ovat hyötyneet suomalaisen kauppaketjun myynnistä. Reilun kaupan banaanien tuottajille maksetaan aina Reilun kaupan takuuhintaa, joka kattaa kestävän tuotannon kustannukset. Lisäksi Reilun kaupan hedelmien tuotannossa lapsityövoiman hyväksikäyttö on kiellettyä ja tuotannossa noudatetaan tiukkoja ympäristövaatimuksia.

Suomessa banaanien myynti on noin prosentti kaikesta päivittäistavaramyynnistä. Ei siis ole yhdentekevää, millaisia banaaneja kaupat pitävät valikoimissaan.

Allekirjoita adressi Reilun kaupan banaanien palauttamiseksi ainoaksi vaihtoehdoksi Siwan valikoimaan

Adressi välitetään Siwan tuotehallinnosta vastaavalle johtajalle ja Reilun kaupan edistämisyhdistyksen toiminnanjohtajalle.

Siwalle kannattaa lähettää asiakaspalautetta osoitteessa http://www.siwa.fi

Veera Juvonen, http://www.mindo.fi    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Veera Juvonen, http://www.mindo.fi voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Tulisiko kouluissa olla viikoittainen kasvisruokapäivä?