Ruosniemeen saatava uusi koulu ja oppilaille puhtaat väistötilat

Ruosniemi.jpg

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Porin Ruosniemeen rakennetaan uusi koulu, joka palvelisi tämän päivän kasvavaa oppilasmäärää ja opetusta. Ruosniemen koulu on kärsinyt sisäilmaongelmista jo usean vuoden ajan. Sekä oppilaat että henkilökunta ovat oireilleet ja sairastaneet. Kuntotutkimuksessa löydettiin mm. sädesientä välipohjan rakenteista. Syksyn 2017 puhdistuksista huolimatta oireilu jatkuu useilla oppilailla ja osa oppilaista joutuu käymään koulua lääkkeiden avulla.

Vaadimme, ettei oppilaita siirretä Tiilimäen väistötiloihin, joka on kärsinyt kattovuodosta, kosteusvaurioista ja seinissä esiintyneestä sädesienestä. Tiilimäen tiloissa on ollut paljon oireilua jo SAMKin aikana. On todella kohtuutonta, että vuonna 2022 purettavaan rakennukseen siirretään pieniä koululaisia useaksi vuodeksi hengittämään terveydelle haitallisia mikrobeja.

Vaadimme, että oppilaille rakennetaan parakit Ruosniemen koulun läheisyyteen tuttuun ja turvalliseen ympäristöön. Oppilaat eivät voi odottaa nykyisissä tiloissa vuosia uuden koulun valmistumista. Oppilaille tulee mahdollistaa sisäilmaltaan puhdas koulunkäynti. Ei ole kenenkään edun mukaista, että lapsia altistetaan sisäilmaongelmaisessa rakennuksessa.

Allekirjoita tämä adressi, jos haluat lapsille terveellisen tulevaisuuden.

Adressi luovutetaan 23.1.2018 Tekniselle lautakunnalle.

Porissa 20.1.2018

Ruosniemen koulun vanhempien puolesta