Satakuntaan oma yliopisto

Satakunta tarvitsee osaajia ja asukkaita myös tulevaisuudessa ja paras tae tämän turvaamiseen on laadukkaan koulutustarjonnan varmistaminen seudulla. Alueen yritykset kärsivät jo nyt osittain osaajapulasta, toisaalta samaan aikaan nuoret ovat pakotettuja suuntaamaan yliopisto-opintoihin muihin suuriin kaupunkeihin.

Satakunnasta puuttuu kokonaan esimerkiksi elintarviketeollisuuteen, materiaalitekniikkaan ja prosessiteollisuuteen valmistava yliopistokoulutus sekä osin myös ammattikorkeakoulutus. Kuitenkin myös nämä alat ovat jo nykyisellään osana Satakunnan vahvaa tuotannollista ketjua. Muita merkittäviä toimialoja ovat tietenkin myös sote-sektorin, hyvinvoinnin- ja terveydenedistämisen, robotiikan ja automaation, metsäteollisuuden, merenkulun sekä esimerkiksi turvallisuustoimialalla operoivat organisaatiot, joiden osalta korkeakoulutus, tutkimus ja kehitys maakunnassa on turvattava ja edelleen vahvistettava.

Me allekirjoittaneet esitämme vetoomuksen oman maakuntamme korkeakoulutuksen puolesta, erityisenä tavoitteena oman yliopiston saaminen Satakuntaan.

Janina Tuohimaa, Ulvila    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Janina Tuohimaa, Ulvila voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…