Stoppa 5G i Korsholm

KOMMUNALINITIATIV / OROSANMÄLAN

Klicka vidare till din egen ort: Larsmo, Kronoby, Jakobstad, Pedersöre, Nykarleby, VöråKorsholm, Malax, Raseborg ! Hela Finland !

Till Korsholms kommuns beslutsfattare: kommundirektör, kommunstyrelse och kommunfullmäktige, m.fl.

Vi uppmanar kommunen att enligt Kommunallagen (1 §) ”främja sina invånares välfärd” genom att:

1. beakta vetenskapliga fakta från forskare som bevisat biologiska skador från icke-joniserande strålning exempelvis 2G, 3G, 4G och WiFi,

2. följa EU:s försiktighetsprincip ”reagera snabbt…inför…möjligt hot mot…hälsa” och införa moratorium (paus) i enlighet med 5G appellen, bekräftad av 268 forskare och läkare,

3. meddela industrier och operatörer att 4GX/5G inte tillåts i kommunen före industri-oberoende forskning visat att tekniken är säker för hälsan,

4. förbjuda ändring av tidigare antenner så att de kan sända 4GX/5G.

Motiveringar:

Före kommunen tillåter 5G och mera strålning ber vi er beakta att:

(A) lagar kräver att hälsan skyddas,

(B) strålning långt under vårt gränsvärde skadar hälsan, vilket visar att