Tampereen erityiskoulujen puolesta

Tampereen kaupunki valmistelee suurinta muutosta perusopetuksen järjestämiseen sitten peruskoulu-uudistuksen. Kaupungissa toimivat kolme keskitettyä erityisopetusta antavaa koulua aiotaan lakkauttaa ja siirtää oppilaat ja henkilökunta tavallisiin kouluihin integraation nimissä.

Todellisuudessa tähän muutokseen ei olla varattu rahaa eikä resursseja. Nykyisillä suunnitelmilla kaikki tällä hetkellä erityisluokilla olevista oppilaista eivät saa enää paikkaa uusissa erityisryhmissä vaan osa heistä siirretään tavallisille luokille tavallisten luokanopettajien opetettaviksi ilman avustajia.

Jos uudistukseen ei saada rahaa, jolla rakennetaan tarvittavat tukitoimet erityistä tukea tarvitseville lapsille lähikouluihin, tästä uudistuksesta ei tule hyötymään kukaan. Erityislapset jäävät heitteille, luokanopettajat uupuvat ja tavalliset lapset kärsivät.

Me allekirjoittaneet VASTUSTAMME ERITYISKOULUJEN LAKKAUTTAMISTA osana koulu-uudistusta.

Lisää aiheesta

Tieto tästä adressista ja allekirjoittaneiden määrästä toimitettiin Tampereen kaupungin päättäjille ensimmäisen kerran maanantaina 30.5 ja uudelleen vielä maanantaina 6.6. Keskiviikkona 8.6 Lasten ja nuorten palvelujen lautakunta päätti kokouksessaan säilyttää kaikki erityiskoulut ja jatkaa koulu-uudistuksen valmistelua tältä pohjalta. Mielipiteellämme oli merkitystä. Kiitos kaikille allekirjoittaneille.

Liisanpuiston koulun vanhempainyhdistys    Ota yhteyttä adressin tekijään