TIET KUNTOON HEIKKILÄNMÄELLÄ NIEMISTÖSSÄ

Me Kyläseura Kaanaan jäsenet ja asukkaat Niemistössä, Auneksessa, Hautalassa, Heikkilässä ja Katilassa vaadimme tien kunnostamista perusparannuksineen erityisesti turvallisuuden ja autojen, mopojen ym. kulkuvälineiden rikkoutumisen ehkäisemiseksi. Tie Heikkilänpäästä Vaasantien risteyksestä aina junanradalle ja vielä Auneksentien risteykseen asti ja myös Niemistöntien sekä Hautalantien ja Auneksen tien osalta on vuosia ollut koloja täynnä ja kelirikkoinen. Tänä keväänä tilanne on hirvittävä, tiessä on valtavia kuoppia, joihin päivän mittaan valuu vettä ja niiden syvyyttä ei välttämättä edes huomaa. Ensiapua on kuoppiin annettu soran muodossa, mutta ei mene kauaa, kun kuoppia on lisää ja sorat ovat niistä lähteneet. Tie vaatisi peruskunnostamista ja tien pohja olisi laitettava myös kuntoon, että uudesta asfaltista huolimatta koloja ei jatkuvasti syntyisi. Liikennettä tiellä on päivittäin paljon ja nyt vielä uusien tonttien myötä raskasta liikennettä on enemmän kuin normaalisti, joka vain pahentaa tilannetta. Asutusta teiden varsilla on paljon, joten kyseessä ei ole mikään harva-asutuksinen syrjäkylä, vaan yksi nopeasti kehittyvä kaupunginosa. Houkuttavuutta tuollainen tien kunto ei varmasti ainakaan lisää. Toivon mukaan asialle tehdään jotain jo tänä kesänä?

Virpi Hintsa, Kyläseura Kaanaa ry:n puheenjohtaja    Ota yhteyttä adressin tekijään