Turun ispoisten makkaramäen säilyttäminen virkistyskäytössä

Turun kaupunki on kaavaillut rakennuttaa rivitalon Turun Ispoisten alueelle osoitteeseen Kaarlentie 1. Tämä talo sijoittuisi siis Ispon kauppaa vastapäätä olevalle viheralueelle pienen kioskin viereen. Näin ollen yksi alueelle todella tärkeä ja vehreä virkistymisalue uhkaa kadota. Varmasti jokainen turkulainen tuntee viheralueen vieressä kohoavan upean kallion eli kansan suussa Makkaramäen. Näin hienoa ja uniikkia paikkaa ei saisi kadottaa ja alueen pysyminen virkistyskäytössä tulisi turvata. Etenkin lapsille ja lapsiperheille mäki on tarjonnut todella upeat puitteen talvisin mäenlaskuun ja yhdessäoloon jo vuosikymmeniä, osa ihmisistä saapuu paikalle kauempaakin. Koko ajan painotetaan, että lasten tulisi liikkua ulkona ja pitää hauskaa kavereiden ja perheen parissa. Jos tällainen paikka aiotaan pyyhkiä pois ja viedä lapsilta oikeus hauskaan ulkoliikuntaan niin se on todella väärin. Vastaavaa pulkkamäkeä ei löydy lähialueelta eikä juuri muualtakaan Turusta. Mielestäni alueelle kaavaillun rivitalon rakennuttaminen tulisi estää ja antaa tämän upean palan Ispoista pysyä koskemattomana. Mielestäni nämä paukut voisi käyttää alueen viihtyvyyden parantamiseen esim. lisäämällä valaistusta ja näin parantamalla pulkkamäen turvallisuutta. Nurmialueelle mahtuisi hyvin vaikka ulkokuntosali tai viihtyisä leikkikenttä sekä penkkejä, joissa voi nauttia alueen tunnelmasta. Alueen ihmiset ja runsaslukuiset lapsiperheet tarvitsevat tätä aluetta tulevaisuudessakin. Ei anneta tämän turkulaisille rakkaan ja tärkeän virkistysalueen kadota ikiajoiksi.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Janne Kortekuru voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…