Turun Steiner-koulun tulevaisuus turvattava

Turun kaupunginhallitukselle esitetään maanantain 27.2.2023 kokouksessa Mestarinkadun tiloissa 40 vuotta toimineen Turun Steiner-koulun vuokrasopimuksen irtisanomista yksipuolisella päätöksellä, 6 kuukauden irtisanomisajalla.

Turun kaupungin ja Turun seudun steinerkouluyhdistyksen väliset neuvottelut Mestarinkadun tilojen ostamisesta ja remontoimisesta ovat olleet käynnissä vielä vuoden 2022 lopussa. Nyt Turun kaupunki on tekemässä päätöksen häätää pitkäaikainen vuokralainen ja ottaa Mestarinkadun koulutalo käyttöön väistötilaksi, muiden huonokuntoisten koulurakennusten korjausten ajaksi.

Todellista ja avointa vuoropuhelua ei Turun kaupungin osalta tilanteen ratkaisemiseksi ole syntynyt ja torstaina 23.2.2023 tiedotettu ja esitetty vuokrasopimuksen irtisanominen uhkaa vakavasti Steiner-koulun toiminnan jatkumista kevätlukukauden jälkeen.

230 oppilaan ja 43 työntekijän koulun steiner-pedagoginen opetus on perheille tärkeä arvovalinta ja opetuksen jatkuvuuden turvaaminen on oltava ensisijainen tavoite. Turun kaupungin päättäjien on tunnettava vastuunsa lasten ja nuorten hyvinvoinnin takaamisessa ja etsittävä steinerkouluyhdistyksen kanssa yhteistyössä tilaratkaisu Steiner-koulun toiminnan tulevaisuuden turvaamiseksi.

Sarita Viitamäki

Sarita Viitamäki    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Sarita Viitamäki voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…