Ulkolajien halli Hyvinkäälle

Hyvinkäällä on noin 1 500 jalkapallon, 400 pesäpallon ja 350 yleisurheilun aktiiviharrastajaa, joiden talviharjoittelua ei pystytä toteuttamaan turvallisesti eikä lajeille soveltuvissa olosuhteissa.

Jalkapalloilijoille on käytössä yksi ulkotekonurmi, minkä käyttö pakkaskelillä on yksinkertaisesti vaarallista kentän ollessa niin pohjastaan, kuin tekonurmipinnastaan jäätynyt ja jääkokkareiden peittämä.

Kentän lämmitys ei käytännössä toimi ja on erittäin kallis käyttää, mikä kentän siirtyessä julkiseen hallintaan on myös tärkeää huomioida kaupungin rahankäytön lähtökohdista.

Lajien yhdessä vuokraama Wanha Areena (Villatehdas Areena) on aivan liian pieni ja matala sekä jalkapallon että pesäpallon tarpeisiin ja yleisurheilunkin hyppylajien kannalta täysin soveltumaton täysipainoiseen harjoittelukäyttöön. Lisäksi tilan kustannustaso on saataviin olosuhteisiin nähden täysin ylihinnoiteltu.

Liikuntasalit eivät ole ratkaisu nykyaikaisiksi talviharjoitteluolosuhteiksi, minkä lisäksi niiden saatavuus kesäpalloilulajeille ja yleisurheilulle on erittäin heikolla tasolla muiden sisälajien viedessä leijonanosan talven salivuoroista.

Kesäkaudelle kehittyvät olosuhteet, Martin pesäpallokentän pidennys ja Metsäkaltevan jalkapallotekonurmi, eivät tuo minkäänlaista ratkaisua vaarallisiin riittämättömiin talviharjoitteluolosuhteisiin.

Hallin rakentamisen rahoituspohjan suunnittelu on päästävä aloittamaan viipymättä, jotta hallin toteutuminen on mahdollista tulevina vuosina. Jokainen hukattu talvi on liikaa.

Me adressin allekirjoittajat esitämme, että kaupunki aloittaa viipymättä vuoden 2024 alussa kaupungin vuoden 2024 talousarvioon varatun ulkopalloilulajien hallin investointisuunnittelun sekä päivittää kaupungin liikuntaolosuhteiden kehittämissuunnitelmaa siten, että selkeänä tavoitteena on aikaistaa ulkopalloilulajien ja yleisurheilun halliolosuhteen rakentamista vuodelta 2027 vuodelle 2025, vähintään vuodelle 2026.

Esitämme myös, että kaupunki muodostaa työryhmän edistämään hallin valmistelua, johon kuuluvat edustajat niin kaupungin viranhaltijoista, päätöksentekijöistä että käyttäjäseuroista.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Anonyymi voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…