Vaadimme Nätkin koulun rakentamista vuonna 2020 ja asuinalueen alasajon lopettamista

Savonlinnan kaupunki on ilmoittanut että Nätki saa oman koulunsa syksyllä 2021, vasta kolmen vuoden evakkotaipaleen jälkeen. Aikataulu on järkyttävä, sillä toista sataa lasta on nyt ilman koulua väistötiloissa jotka nekään eivät ole kunnossa. Koulu on kouluvalmistajien mukaan helposti mahdollista saada vielä tänä vuonna ja se on asetettava tavoitteeksi!

Kouluhankkeen eteneminen on erittäin tärkeää asukkaille mm. seuraavista syistä:

1) Lähikoulu lasten oikeus. Koulu taas kaupunginosan sydän, joka ylläpitää tulevaisuuden uskoa

• Nyt lasten matka kouluun on noin 8 km ja sen joutuu taittamaan bussikyydein yli 120 lasta joka koulupäivä. Oma lähikoulu on käyttökiellossa sisäilmaongelmien vuoksi.

2) Nykyinen väistötilaratkaisu ei ole kestävä ja väistötilojen kunto aiheuttaa ongelmia

• Useita luokkia on siirretty väistötiloista edelleen muiden koulujen tiloihin; evakosta evakkoon.

3) Suuri asuinalue ilman koulua ei houkuttele, asuntojen arvo romahtaa

• jatkuva epävarmuus heikentää alueen veto- ja pitovoimaa ja asettaa kaupunginosan eriarvoiseen asemaan. Nätki on tuhansien asukkaiden kaupunginosa, jossa ennusteidenkin mukaan on lapsia myös jatkossa.

Kaupunginosamme tarvitsee koulun ja vaadimme sen rakentamista nopealla aikataululla valtuuston 25.3.2019 tekemän päätöksen mukaisesti. Päätöksenteon jarruttamisen ja asuinalueen alasajon on nyt loputtava.

Allekirjoita adressi ja ole mukana pitämässä alueemme ja sen lasten puolia. Adressi luovutetaan päättäjille 17.2.2020.

bussit_hakemassa_lapsia_vanhan_käyttökiellossa_olevan_koulun_pihalta_evakkotiloihin.jpgKuvassa bussit hakemassa lapsia lähikoulun pihasta väistötiloihin 8 km päähän.

Nätkin koulun vanhempainyhdistys ry    Ota yhteyttä adressin tekijään