VETOOMUS ÄETSÄN KOULUN SÄILYMISESTÄ

Me allekirjoittaneet vetoamme sivistyslautakuntaan, kaupunginhallitukseen ja -valtuustoon, että palveluverkkoselvitykseen kirjattu yläkoulujen yhdistäminen käsitellään uudelleen myös Äetsän koulun osalta.

Säilyttämällä kolmen yläkoulun malli vältytään lasten kohtuuttomilta koulukuljetuksilta ja niiden tuomilta kustannuksilta. Toteuttamalla Äetsän koulun rakenteellisten vikojen korjaaminen tehdyn kuntokartoituksen pohjalta varmistetaan turvallinen ja terve oppimisympäristö 197 koulun oppilaalle. Emme hyväksy läntisen alueen oppilaiden siirtämistä Sylvään kouluun, jossa paljastuu toistuvasti uusia korjaustarpeita ja jo nyt suuret korjauskulut vain kasvavat siellä entisestään.

Äetsän koulu sijaitsee Sastamalan kaupungin positiivisen väestönkehityksen alueella ja koulujen säilyminen on asuinalueiden merkittävimpiä palveluita. Yleinen mieliala maaseudulle muuttoa kohtaan on muuttunut aiempaa positiivisemmaksi. Etätyö tulee lisääntymään tulevaisuudessa, jolloin lähikoulujen merkitys muuttomagneettina on suuri.

Säilytetään yhteiset palvelut lähellämme!

Kiikan Nuorisoseura ry / Tuula Nurmi    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Kiikan Nuorisoseura ry / Tuula Nurmi voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…