Vetoomus Jukojärven Einari Vuorelan koulun säilyttämisen puolesta

Arvoisat päättäjät,

Haluamme kiinnittää huomionne Jukojärven Einari Vuorelan koulun säilyttämisen tärkeyteen ja esittää vahvan vetoomuksen koulun lakkauttamista vastaan. Alla olevat argumentit osoittavat selkeästi, miksi koulun säilyttäminen on sekä taloudellisesti että yhteisöllisesti järkevää:

1. Uusi koulurakennus:
Koulumme rakennus on lähes uusi ja sen arvo on merkittävä, peräti 1,4 miljoonaa euroa. Koulu ei ole siirrettävä rakennus ja on hyvin epätodennäköistä että koulu voitaisiin myydä täydellä arvollaan. Näin ollen lakkauttamalla koulun menetämme tämän mittavan investoinnin ja hukkaamme jo tehtyjä rahallisia panostuksia.

2. Ylläpitokustannukset säilyvät:
Vaikka koulu lopetettaisiin, rakennuksen ylläpitokustannukset pysyvät. On huomattavasti järkevämpää hyödyntää koulurakennusta edelleen opetuksen ja yhteisöllisen toiminnan tarpeisiin.

3. Kuljetuskustannukset oppilaille:
Oppilaiden kuljetuskustannukset eivät poistu lakkauttamalla koulu, vaan heidät on kuljetettava muihin kouluihin. Tämä aiheuttaa ylimääräistä taakkaa perheille sekä lisää tarpeettomasti oppilaiden koulupäivän pituutta.

4. Harrastus- ja kerhotoiminta: Koulurakennuksessa toimii aktiivisesti myös koulun ulkopuolista harrastus- ja kerhotoimintaa, mikä edistää sekä oppilaiden että laajemmasti kuntalaisten hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä. Koulun lakkauttaminen vaarantaisi tämän arvokkaan toiminnan jatkumisen alueellamme.

5. Koulupiirirajojen uudistaminen:
Uudistamalla vanhoja koulupiirirajoja vastaamaan Keuruun kaupungin vallitsevaa oppilastilannetta, olisi mahdollista lisätä oppilaita Jukojärven Einari Vuorelan kouluun. Sisäilmaltaan terve sekä tekniseltä käyttöiältään tuore koulu, jossa luonto on lähellä ja luokkakoot pieniä, on kiinnostava vaihtoehto monelle perheelle. Vanhat koulupiirirajat tulisi voida murtaa ja maksuton koulukuljetus taata niiltä alueilta, joissa koulukuljetusta joka tapauksessa tarvitaan tälläkin hetkellä.

Lapsien hyvinvointi, tulevaisuus ja koulutus tulisi olla kaiken päätöksen teon keskipisteenä. Tämä on arvovalinta, jota ei voi täysin euromääräisinä kuluina arvottaa.

Uskomme että Keuruun päättäjillä on viisautta kauemmaksi tulevaisuuteen ymmärtää nämä arvot ja tahtoa toimia sen mukaisesti.

Vetoamme, että kaupungin strategiasta poistetaan kirjaus koulun lopettamisesta ja että tilannetta tarkastellaan uudelleen esimerkiksi kolmen vuoden aikajaksoin. Tämä antaa mahdollisuuden arvioida tilannetta perusteellisesti ja löytää kestävämpiä ratkaisuja koulumme tulevaisuudelle.

Kiitos huomionne kiinnittämisestä tähän tärkeään asiaan.

Ystävällisin terveisin, Jukojärven Einari Vuorelan koulun johtokunta sekä Jukojärven Veikot ry

Einarvi Vuorelan koulun johtokunta ja Jukojärven veikot.    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Einarvi Vuorelan koulun johtokunta ja Jukojärven veikot. voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…