Yuqing - Tahdomme elää turvallisessa maailmassa

Tahdomme kaikki elää turvallisessa maailmassa, sellaisessa missä ei tarvitse pelätä vihaa tai väkivaltaa. Tahdomme elää niin, että vaimo voi mennä ulos yksin ilman että hänen miehensä tarvitse olla peloissaan, lapset voivat mennä kouluun ja leikkiä puistossa ilman että vanhempien tarvitsee kantaa huolta heidän turvallisuudestaan. Ihannemaailmassa ihmiset voivat luottaa toisiinsa, vähäosaisemmista huolehditaan, rikoksia ehkäistään ja laittomuuksiin syyllistyneet joutuvat vastaamaan teoistaan.

Oikeassa maailmassa meidän unelmamme sortuivat syyskuun 5.päivänä 2011. Meille niin rakas Yuqing, hyvä ihminen, lempeä äiti ja tunnollinen työntekijä sai julmasti surmansa. Hänen elämänsä päättyi silmänräpäyksessä, ja yhden perheen onni oli hetkessä pirstaleina. Rikos, joka tapahtui keskellä kirkasta päivää järkytti syvästi luottamustamme, emmekä voi olla kysymättä miten on mahdollista, että näin rauhallisessa ja turvallisessa yhteiskunnassa voi sattua näin järkyttävä teko? Millainen viha on ajanut tekijää moiseen tekoon? Nyt, kun tästä kauheasta teosta on jo kulunut kaksi kuukautta emme edelleenkään ole saaneet vastauksia kysymyksiimme.

Elämä on niin hauras, ja se voi päättyä silmänräpäyksessä. Uskomme on kuitenkin vahva ja kaipuumme suuri, ja luotamme vakaasti siihen, että oikeus voittaa ja totuus tulee lopulta julki. Tällaisten tekojen edessä meidän tulee liittyä yhteen ja sanoa vihalle ja väkivallalle päättäväisesti ei.

Pyydämmekin kaikkia niitä, jotka tuntevat myötätuntoa, riippumatta kansallisuudesta, rodusta tai ammatista, allekirjoittamaan tämän vetoomuksen.

• Olemme pahoillamme Yuqingin puolesta, ja haluamme osoittaa myötätuntomme hänen omaisilleen
  • Emme hyväksy vihaa ja väkivaltaa, ja pyydämme väkivallanteon tekijää laskemaan aseensa ja ilmoittautumaan itse poliisille
  • Vetoamme viranomaisiin, että he selvittäisivät tämän väkivallanteon ja saisivat sen tekijän kiinni, niin että oikeus toteutuisi ja ihmiset voisivat elää turvallisessa yhteiskunnassa
  • Pyydämme Sinua osoittamaan myötätuntosi ja allekirjoittamaan tämän vetoomuksen, ja siten asettumaan väkivallattoman ja turvallisen yhteiskunnan puolelle