VAADIMME HALLITUKSEN YRITTÄJÄN ELÄKELAIN MUUTOSTA KOSKEVAN ESITYKSEN (HE 102/2022 vp) KUMOAMISTA JA UUDELLEENKÄSITTELYÄ

Ota yhteyttä adressin tekijään

Kiitos allekirjoituksestasi! Järkeä Yeliin mielenosoitus ti 6.9. Eduskuntatalolla

2022-08-05 12:19:45

Hyvät adressin allekirjoittajat,

Jokaisella allekirjoituksella on suuri merkitys. Kiitos teille kaikille, joka ikiselle. Olette toivottavasti itsekin huomanneet julkisuudesta, miten meitä yrittäjiä ja asiaamme nyt kuullaan vähitellen, joukossa on voimaa! Olemme luoneet kansanliikkeen yrittäjien puolesta vain viikossa, se on ilmiömäistä ja kertoo siitä valtavasta tarpeesta, että etenkin pien- ja yksinyrittäjien asemaa on Suomessa parannettava paljon, alkaen epäoikeudenmukaisesta YEL-järjestelmästä. Adressiin voi edelleen osallistua elokuun loppuun asti.

Olemme saaneet asiamme jo nyt hyvin päättäjille tiedoksi, yhteiskunnallinen keskustelu on lähtenyt käyntiin ja taistelu jatkuu, vaikka todella paljon pitää vielä tehdä nopealla aikataululla. Teen kaikkeni, että hallituksen esitys HE 102 / 2022 vp yrittäjän eläkelain muutosta koskien kaadetaan tai viivytetään ja että seuraava hallitus alkaisi suunnitella YEL-järjestelmää kokonaan uudelta, oikeudenmukaiselta ja kestävältä pohjalta. Keväällä kannattaa olla aktiivinen eduskuntavaalien alla ja miettiä tarkkaan, kenelle äänensä antaa. Kuten huomaatte, sillä on todella suuri merkitys.

Tarvitsen vielä teidän apuanne!

1. Olemme järjestämässä mielenosoitusta Järkeä Yeliin tiistaina 6.9. Eduskuntatalolle, alkaen klo 10. Sosiaali- ja terveysvaliokunta on luvannut silloin vastaanottaa adressimme ja moni kansanedustaja tulee olemaan paikalla kuulemassa meitä. Kaikki ovat tervetulleita mukaan, vaikka piipahtamaan vain. Olisi myös upeaa, jos muualla Suomessakin haluttaisiin järjestää omia mielenilmauksia tällä samalla viikolla. Jos et ehdi tai voi osallistua, jaa kuitenkin tietoa tapahtumasta, kaikki tuki auttaa mielenilmauksessamme.

2. Seuraa ja tykkää kampanjastamme täällä: https://www.facebook.com/JarkeaYeliin  -täällä on tietoa, keskustelua ja täältä löydät kutsun mielenosoitukseen myös. Kannustamme vapaaseen, asialliseen, keskusteluun YEL-aiheen tiimoilta. Asiasta ei ole vain yhtä totuutta eikä mielipidettä, laajempi keskustelu on tärkeää.

3. Ole yhteydessä kansanedustajiin, kirjoita heille sähköpostia, laita kommenttia twitteriin. Kiitä heitä, jotka ovat nostaneet asiaamme esille ja tukevat pienyrittäjien asiaa tai kritisoi asiallisesti heitä, jotka vaativat hallituksen yksisilmäistä uudistusta. On tärkeää olla suoraan yhteydessä heihin, jotka asioistamme päättävät.

Olen saanut teiltä kaikilta satoja ja satoja viestejä, kiitän niistä lämpimästi ja luen ne kaikki. Vain osalle ehdin vastata, mutta jokainen viesti on tärkeä ja huomioitu ja minulle saa edelleen laittaa viestejä. Myös tuon facebook-sivumme kautta viestinne tavoittaa minut.

Kiitos vielä kerran teille kaikille, yhdessä ja erikseen. Olette jokainen mukana isommassa muutoksessa ja paras muutosvoima tulee aina joukoista. Toivottavasti tapaan teistä useita tiistaina 6.9.

Lämpimin terveisin

Liisa Hanén