Adressi asuntoyhtiön osakkeesta tai kiinteistöstä maksettavan varainsiirtoveron poistoon.

Varainsiirtovero on Suomessa vero, joka tulee maksaa asunto-osakkeen tai kiinteistön vastikkeellisesta luovutuksesta. Verovelvollinen on luovutuksen saaja eli asunnon ostaja. Poikkeus varainsiirtoveron maksuun on, että 18–39-vuotias ensiasunnon ostaja on vapautettu varainsiirtoverosta, jos asunto tulee hänen omaksi kodikseen.

Tällä addressilla halutaan poistaa varainsiirtovero kaikilta, jotka muuttavat uuteen asuntoon ja tämä asunto tulee ostajan omaksi kodiksi. Nykyisellään vero lisää omistusasujien muuttokustannuksia. Vero saattaakin nykyisellään vaikuttaa negatiivisesti asuntokauppaan ja muuttamiseen.

Otetaan esimerkki elävästä elämästä. Työntekijä Matti Meikäläinen, joka on omistusasuja jää työttömäksi työstään. Naapuripaikkakunnalla töitä olisi kuitenkin tarjolla ja työntekijä haluaa ottaa työn vastaan. Työntekijä laittaa omistamansa asunnon myyntiin ja ostaa uuden asunnon paikkakunnalta, jossa uusi työpaikka sijaitsee. Tästä kuitenkin työntekijää rangaistaan mahdollisesti jopa useamman tuhannen euron arvosta maksettavia veroja.

Vapaus muuttaa ja asua missä haluaa, tulee olla kaikilla kansalaisilla ilman erillistä veroa.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Juuso Västilä voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…