Adressi: Kansalaisaloitteen tekemiseksi tapaus ministeri Hautala

Vaadimme ministeri Heidi Hautalan eroa.

Mielestämme ministeri Heidi Hautala ei voi jatkaa enää ministerin tehtävissä, koska hän ei ole enää nauti lainkaan kansalaisten luottamusta. Ei ole riittävä rangaistus erota hallituksen harmaan talouden ministerityöryhmästä ja siksi vaadimme häntä heti eroamaan myös kokonaan ministerin tehtävistä.

Tässä asiassa täytyy ottaa huomioon ministeri Heidi Hautalan korkea asema, sillä hän kuului hallituksen harmaan talouden ministerityöryhmään ja vielä teki nämä rikoksen istuvana ministerinä. Hänen olisi itse pitänyt tietää mikä on oikein ja mikä on väärin, varsinkin kun itse istui työryhmässä missä nimenomaan pyrittiin vähentämään harmaata taloutta Suomesta.

Sitä suuremmalla syyllä olisi hänet erotettava ministerin tehtävistä tai vähintään vietävä asia valtakunnanoikeuden ratkaistavaksi.

Lisäksi tukensa hänelle on antanut myös Kokoomuksen pääministeri Jyrki Katainen ja Vihreiden Ville Niinistö, joten asiasta olisi heti pitänyt opposition tehdä välikysymys.

Asia on  käsiteltävä uudestaan perusteellisesti, kansalaisaloitteen muodossa, sillä kansalaisten luottamus on mennyt Hautalalta sekä myös koko hallitukselta kun rahaa saa suomesta virtaa EU:n, eikä kukaan tiedeä lopullista suuruutta sen kokonaismäärästä ja maamme talous on kohta myös romahduksen partaalla. Työttömyys ja köyhyys lisääntyvät Suomessa. Leipäjonot ja työttömyys kasvaa.

Oikeuslaitos ei voi asettaa eriarvoiseen asemaan ministeriä ja tavallinen duunari, siitä on annettava ylin mahdollinen rangaistus varsinkin ministerille joka pettää kansalaisten luottamuksen. Tavalliselle ihmiselle ei sitten voi myöskään antaa mitään rangaistusta pimeästi tehdystä työstä, jos ministeri saa toimia noinkin törkeästi saamatta siitä kunnon rangaistusta. Toisin sanoen duunarilla ja ministerillä on oltava samat tuomiot veropetoksesta oikeusvaltiossamme.

Me allekirjoittaneet, Suomen kansalaiset voimme vahvasti epäillä hallituksen kykyä enää toimia lainkaan Suomen ja kansalaisten etujen mukaan, viitaten mm. ministeri Heidi Hautala harmaan talouden skandaaliin sekä uskomattomien rahasummien antoon EU:lle, eikä loppua ole kenenkään tiedossa. Suomessa olisi niille rahoille paljon enemmän käyttöä, mm. vanhusten ja terveyden hoitoon. Vanhukset makaavat märissä vaipoissa ja Helsingissä ei ole päässyt lähes kahteen vuoteen edes hammashoitoon vaikka lain mukaan puolessa vuodessa on päästävä riittävään hammashoitoon.

Heikompi-osaisten sosiaaliturva on liian alhainen, siihen on tehtävä pikaisesti tarkastus, koska vuokralla asuminen on kohonnut liikaa eikä yhteiskunnan tukija ole nostettu riittävästi. Leipäjonot ovat lisääntyneet koko Suomessa. Köyhempi kansanosa näkee jo nälkää!

Mikäli tähän kansalaisaloitteeseen ei eduskunnassa suostuta, niin me allekirjoittaneet vaadimme koko hallituksen eroa ja uusia eduskuntavaalija välittömästi.

Allekirjoita aderssi jos kannatat ehdotustani kansalaisaloitteen tekemiseksi.

Tämä on vasta adressi, jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan tekemään tätä kansalaisaloitetta, ota yhteyttä minuun sähköpostitse. Kiitos!

Helsinki 19.3.2013

Jätkäsaaren Lyhty ry. psta.

Ari Söderlund

ari.soderlund@pp.inet.fi