Aksel Kankaanrannalle oikeutetusti paikka vuoden 2021 Euroviisuihin!

Aksel Kankaanranta voitti edustuspaikan Looking Back -kappaleellaan vuoden 2020 viisuihin. Koska viisut peruttiin, rahanahne Yle käytti tilaisuutta hyväkseen järjestääkseen vuodelle 2021 uuden avoimen haun. Monessa muussa maassa edustuspaikkansa menettänyt artisti on automaattisesti saanut uuden mahdollisuuden osallistua vuodelle 2021.

Vanhoja kappaleita ei voi käyttää enää vuonna 2021, vaan Euroviisujen sääntöjen mukaan uusi kappale olisi pakkokin valita. Artistia ei kuitenkaan ole mikään pakko vaihtaa, kuten monien muiden maiden päätöksistäkin näkyy.

Euroviisut on suvaitsevaisuudesta ja inklusiivisuudesta tunnettu instituutio. Ylen rahan motivoima päätös on epäreilu, eikä se sovi ollenkaan Euroviisujen luonteeseen. Yleä kiinnostaa vain uudella UMK:lla tehtävä raha.

Akselin uusi kappale voitaisiin hyvin hakea vaikkapa kolmesta erilaisesta niin kuin tehtiin kutsuartistien Saara Aallon ja Darudenkin kanssa.

Jouni Hakkarainen    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Jouni Hakkarainen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…