EI Himangan tuulivoimakaavoille

Kalajoen kaupungilla on erittäin myönteinen asenne tuulivoimaa kohtaan, siitä on todisteena jo yli 60 tuulivoimalaa pitäjässä. Nyt kaupunki on laajentamassa tuulivoima-alueita myös Himangan puolelle ainakin kahden alueen voimin (Kokkokangas ja Torvenkylä). Kyseisten alueiden kaavoja ei ole vielä hyväksytty joten nyt alkaa olemaan viimeiset hetket käsillä osoittaa päättäjille että kaikkea me kaupunkilaiset emme hyväksy. Allekirjoittamalla tämän adressin osoitat Kalajoen päättäjille että nyt alkaa olemaan mitta täynnä tuulivoimaloita. Liika on liikaa.

Nyt kaikki ketä tämä asia koskee, kaikki himankalaiset ja kalajokiset, varsinkin tuulivoima-alueiden lähikylien asukkaat ja heidän sukulaiset, lomalaiset, entiset himankalaiset, ALLEKIRJOITTAKAA!

Ohessa linkkejä Kokkokankaan ja Torvenkylän tuulivoima-kaavoihin yms.

Adressin laatija:

Torvenkylän kyläyhdistys ry

Puheenjohtaja: Jenni Ekoluoma

Rahastonhoitaja: Maarit Luikku

lankoslahti12.jpg

Oheinen kuva on ehty julkisesti nähtävillä olleesta Korpi-Matin ja Korvennevan tuulivoimaloiden havainnekuvasta Lankoslahdelta. Kuva löytyy sivulta http://www.merikarviantuulivoima.info/

Torvenkylän kyläyhdistys/Jenni Ekoluoma    Ota yhteyttä adressin tekijään