Bussi 1 €. Aloite joukkoliikenteen houkuttelevuuden lisäämiseksi

Kommentoitu viesti

Ex kuljetusyrittäjä

#17 Ei muuta kun firma pystyyn

11.03.2013 05:04

Allekirjoittaneet voisivat kokeilla itse bussiyhtiön pyörittämistä. Ei muuta kun kurssille ja sitten miljoonien velat niskaan. Voisitte ajaa vaikka 2 henkilöä eurolla. Hommahan jatkuu tasan niin pitkään kun teillä riittää rahaa ja takuita. Tollasesta hinnoittelusta kun ei voittoa saa. Ette tekään mene työhön mistä maksetaan 0,1€ tunti palkkaa vai kuinka?

Vastaukset

Kaikki hyötyvät joukkoliikenteeseen satsaamisesta

#18 Re: Ei muuta kun firma pystyyn

2013-03-11 16:43:18

#17: Ex kuljetusyrittäjä - Ei muuta kun firma pystyyn 

Joukkoliikenteen järjestely täytyy liittää laajempiin yhteyksiinsä. Yrittäjälle ja hänen henkilöstölleen on järjestettävä hyvät olosuhteet. Yhteiskunta subventoi joukkoliikennettä, koska saavutetut hyödyt ylittävät kustannukset. Ei ole tarkoitus, että hinnanalennus revitään yrittäjän selkänahasta. Järvensivu-Pispala reittiä ajava 10 pelaa siten, että Tampereen joukkoliikenne vastaa kaikesta, Paunu saa vain kilometrikorvaukset. Varsin huoletonta Paunulle. Politiikan kentällä tehdään arvovalinnat, Raevaara mm. korostaa, että työolosuhteet on saatava kuntoon. Hyppytynnit kesken päivän venyttävät kohtuuttomasti kuljettajan työpäivää. Jos oikein ymmärsin, kuljettajalla voi olla jopa 3-4 tuntia vapaata yhden työpäivän aikana.