Polttoaineen hinta alas

Kommentoitu viesti

vvvictim
Vieras

#170 Parempi näin

02.03.2011 21:45

Muutama asia
1. Miksi tuo adressi näyttää siltä, että sen kirjoittaja on mopoikäinen yläkoululainen? Ei ole kovin vakuuttava adressi.

2. Miksi kommenttien taso on samaa luokkaa kuin adressin?

3. Miksi KUKAAN ei ole kertonut, mistä veronalennuksessa menetetty rahasumma saadaan sitten nyhdettyä? Otetaanko pois terveydenhuollosta? Vai kiristetäänkö jo ennestään tiukkaa tuloveroa? Otetaanko pois maahanmuutosta (huom. se EI OLE inhimillistä, omien kulutustottumusten muuttaminen ON)? Tuo on melkoinen summa rahaa, mitä valtio saa polttoaineiden verotuksesta. Esittäkää nyt herranjumala sitten parempia ratkaisuja, kun olette täällä ekana valittamassa...

4. Ihmisten olisi jo aika tottua siihen, että omista kulutustottumuksista on pystyttävä jossain vaiheessa luopumaan. Aina ei voi ajatella että minäminä. Autot vain yksinkertaisesti saastuttavat, koittakaa siis pärjätä sen kanssa. Yhteiskunnan kannalta on järkevää verottaa niitä tuotteita, jotka aiheuttavat eniten haittaa (tupakka, alkoholi, bensa yms. "haittaverollinen").

5. Jos bensan hinta on nyt noussut niin hirveästi, niin kukin voisi varmasti itse miettiä, mistä sen summan voisi toisaalla säästää. Entä jos jättäisitkin välillä sen sixpäxkin kauppaan? Tai et ostaisikaan sitä tupakka-askia? Tai söisit enemmän ruokaa, jonka valmistat itse raaka-aineista etkä osta valmisruokia? Tätä listaa voisi varmasti jatkaa loputtomiin...

Vastaukset

Musta Laatikko
Vieras

#173 Re: Parempi näin

2011-03-02 21:53:43

äiti
Vieras

#206 Re: Parempi näin

2011-03-03 00:43:59

#170: vvvictim - Parempi näin

Muutama vastaus

1.  ja 2. Ehkä kaikki eivät osaa ilmaista ajatuksiaan kirjallisesti. Se ei tee heidän mielipiteistään huonoja.

4. ja 5. Olen 43v elämästäni käyttänyt pelkästään julkisia liikennevälineitä. Nyt on elämäntilanne sellainen, että ilman autoa elämä muuttuu liian hankalaksi. Työmatkoihin menisi n. 3h päivässä enemmän ja lapsi olisi koulun jälkeen tuon ajan lisää yksin. Lapsen urheiluharrastus pitäisi lopettaa, koska sinne ei julkisilla kulkien pääse. Täällä maalla ei julkinen toimi kuten Helsingissä. Autottomuus ja työssäkäynti ei vaan tässä maassa ole aina mahdollinen yhdistelmä. Eikä aina voi asua työpaikan vieressä. Ja kun on jo tinkinyt kaikesta muusta, että tili riittää, niin voisit kertoa, mikä on bensan hinnan noustessa  vaihtoehto? Tupakkaa en polta ja kaljat jäävät kyllä kauppaan. Ruuan valmistan jo nyt itse ja yleensä punalapputuotteista - jos nyt tiedät mitä ne ovat.  Listasi oli loputon, niin olisi kiva tietää loputkin. Jos vaikka löytäisin sieltä jonkun säästökohteen. Ainoa mieleen tuleva alkaa olla se auton myynti ja työttömäksi siirtyminen.

3. Nytkö minun pitäisi vielä keksiä pelastus valtion budjetin paikkaamiseen ennenkuin saan valittaa liian korkeasta bensan hinnasta? Verot pitää minusta ottaa ylellisyystuotteista eikä välttämättömistä perustuotteista, kuten ruuasta tai siitä bensasta, jota tarvitaan rahan ansaitsemiseen.

 

Vieras
Vieras

#652 Re: Parempi näin

2011-03-17 10:01:09

#170: vvvictim - Parempi näin

Tiesitkös muuten, että valmisruoka on nykypäivänä halvempaa kuin kunnon raaka-aineista valmistettu kotiruoka? Kilo ranskalaisia ja pussillinen lihapullia= reilu 2€, sitten ku teet ite kaikki alusta asti niin hinta nousee ja paljon, että siinä sun säästöt.