VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

Sanonpa nyt vaan

#5532

06.05.2013 12:17

Asun etelä-suomesa, omistan ajokoiran, jota käytän aina kun mahollista metällä, koska koirallani on vahva vietti. Tunnen monta tapausta, joissa on otettu ajokoira seurakoiraksi ja huomattu, miten vaikea sen on viettinsä takia olla pelkkä seurakoira, koira on annettu lopuksi pois. Moni susisuojelia ei tiedä mikä on metsästyskoira.

Sitten näen täällä lähes joka päivä ihmisiä, joilla on ulkonäöltään susia muistuttavia koiria,esim Siperianhusky ja koirat ovat huonommalla hoidolla kuin yhdelläkään metsästäjällä olen koskaan nähnyt. Enkä ole muuten yhtään rekeä nähnyt vastaan tulevan... monet näistä koiran omistajista ovat susisuojelijoita, olen itse keskustellut heidän kanssaan. En yleistä, mutta usein heidän koiransa ovat myös tottelemattomia ja lihavia vähäisen liikunnan vuoksi. Jännä muuten, että aamulenkkimme alkaa klo: 4 ja loppuu klo 6 ja sen aikana ei montaa koiraa vastaan kävele, vaikka kai ne koiran omistajatkin seittemäksi ainakin osa töihin menee.

sitten tähän susisuojelioiden lempi aiheeseen nimittäin pössyttelyyn. Sitä täällä on todella paljon. Ihmiset ovat sekaisin kuin seinäkellot, ylimielisiä, itserakkaita, kirjaa lukeneita hienostelijoita, joilla ei päässä ole maalaisjärkeä yhtään. uusavuttomia. Jostain syystä en halua tutustua yhteenkään ihmniseen täällä. Sitten muka väittävät luontoa suojelevansa, vaikka tupakoivat, eivät kunnon mehtässä ole vuosiin käyneet. kaupungin keskellä oleva kymmenenpuunläntti on heille joku suur mehtä.

eli antakaa olla, ette tiedä yhtään mitään aiheesta.

Ps: en halua loukata ketään, mutta tämmöisen kuvan olen saanut etelän susisuojelioista kahen vuoden aikana. Tämä on sitten minun mielipiteeni. niin ja todellakin muutan pian täältä pois, vaikka olisin työtön loppu elämäni.

Vastaukset


Vieras

#5533 Re:

2013-05-06 20:50:06

#5532: Sanonpa nyt vaan -

Ei ne mene töihin aamulla. Ei niitten tartte, kun kolautukset tulee muutenkin. Apurahat haetaan parin vuoden välein ja jos ei kolahda, niin sitten tuskaan sv-päiväraha bönäristä. Ei ne työnteosta tiedä mitään.